Столична община подготвя концепция за Транспортен хъб и буферен паркинг в подножието на Витоша, съобщава пресцентърът на общината.
Тя продължава работата по инициативата за по-достъпна и устойчива Витоша и в търсене на трайно решение предлага концепция за многоетажен подземен буферен паркинг, чийто покрив представлява парково пространство в района на улица „Акад. Сандерс“ в кв. „Драгалевци“, се посочва в съобщението. Проектът предвижда подземен паркинг за над 350 автомобила с възможност за поетапно изграждане.
В плана още са включени зелено обществено пространство върху площадка за парапланеризъм, която ще предложи възможност за приземяване на любителите на този спорт, както и инфраструктура за устойчива мобилност – паркинг за велосипеди, електрозарядни станции и пешеходни връзки.
Предвидена е и нова автобусна спирка и обновена пешеходна алея към Драгалевския лифт, посочват от общината. Оттам добавят, че проучват възможността за преместване на първа спирка на Драгалевски лифт на това място и директна връзка между паркинга и станцията.
Предстои да се премине към следващите стъпки за реализацията на проекта - завършване на регулационния план, изготвяне на транспортна схема и провеждане на архитектурен конкурс.
„Този проект е част от нашата голяма кауза да върнем Витоша на хората и заедно да я направим достъпна, зелена и жива през всички сезони“, коментира кметът на София Васил Терзиев, цитиран в прессъобщението.
На първото заседание на Столичния общински съвет след лятната ваканция столичният кмет посочи, че един от приоритетите е планината Витоша. Вече разполагаме с идейните проекти за възстановяване на Симеоновския лифт, което би било първа стъпка към това да върнем планината на хората. Работим и по подобряване на достъпа до планината, така че тя да бъде удобна за жителите и гостите на София. Витоша е едно от нашите богатства и трябва да се отнасяме с нея като такова, каза кметът.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 1 месец Не е добра идея да се мести долната станция на драгалевския. До текущата има пътеки, пътища,може да се кара колело, че дори и ски ако има сняг и няма нужда да се прави нова просека в гората. Нещо повече панорамната алея е много широка и удобна за спорт. Теоретично може да се свали надолу станцията, но с оглед затоплянето на климата не е особено добра идея. В крайна сметка планината е за спорт. Може да се ходи 10 мин от паркинга. отговор Сигнализирай за неуместен коментар