Компаниите, произвеждащи компоненти за електромобили в Канада, няма непременно да получат същия огромен пакет от субсидии, с какъвто се облагодетелства германската автомобилна група Volkswagen AG, предупреди канадският премиер Джъстин Трюдо.
Канада подписа споразумение за субсидиране на производството на батерии за електрически автомобили на германския автомобилен производител с до 13 млрд. канадски долара (9,6 млрд. долара) за 10 години. Германският концерн планира да построи огромна нова фабрика, в която ще работят хиляди работници, на място в Онтарио, на около два часа път от Детройт.
На въпрос дали всяка друга компания, изграждаща завод за батерии, може да очаква същата сделка, Трюдо отговори отрицателно.
„Готови сме да се засилим и да се уверим, че сме конкурентоспособни“ с американските производствени субсидии, каза Трюдо в петък по време на интервю за Bloomberg. „Но ние ще разгледаме всеки отделен случай поотделно. Ще мислим стратегически за това, а не просто да кажем „да“ на която и да е фирма“, допълни той.
В допълнение към Volkswagen, Stellantis NV и LG Energy Solution заявиха, че се интересуват от съвместно създаване на съоръжение за производство на батерии в Уиндзор, Онтарио.
По-рано този месец във Вашингтон министърът на финансите на Канада Кристия Фрийланд предупреди, че демокрациите не могат да влязат в „крайна надпревара“ за корпоративните субсидии, тъй като рискуват да подкопаят данъчните си основи, което ще навреди на способността им да плащат за социални програми.
Въпреки парите, които правителството на Трюдо отдели за Volkswagen – и 80-те милиарда канадски долара предвидени за дългосрочни инвестиционни данъчни кредити, които властите обещаха в последния си бюджет за различни индустрии – Трюдо твърди, че все още се пази от война за субсидии.
Според него Volkswagen почти сигурно е оставил пари на масата, когато е избрал Канада пред някои американски щати за първия си завод за батерии за електромобили в Северна Америка.
„Не знам какви други юрисдикции са предложили, но съм доста уверен, че са били готови да стигнат по-далеч, отколкото ние успяхме да отидем“ с финансовите стимули, посочва той. Зелената електрическа мрежа на Канада, работната сила и системата за обществено здравеопазване също са сред факторите, които помогнаха на Volkswagen да избере да построи завода в Сейнт Томас, Онтарио, допълва Трюдо.
Премиерът каза, че Канада не може да си позволи да се изравни напълно със субсидиите на САЩ, налични съгласно приетия през август Закон за намаляване на инфлацията (IRA). „Ако трябваше да се опитаме да изравним долар за долар с еквивалента на IRA, щяхме да загубим нашия троен кредитен рейтинг, съвсем правилно“, изтъква той, добавяйки: „Така че трябва да мислим внимателно и да действаме стратегически по отношение на това“.
Трюдо призна, че световната икономика върви към „неспокойни води“, след като централните банки бързо повишиха лихвените проценти, за да ограничат инфлацията. Този процес беше труден за много кредитополучатели и за някои банки - особено за регионалните кредитори в САЩ.
Премиерът на Канада каза, че според него проблемите във финансовата система изглеждат овладени. „Мисля, че всяко прекъсване на банковата дейност е нещо, за което трябва да внимавате“, посочи Трюдо. „Канада има изключително стабилни банкови системи“, които се представиха добре по време на финансовата криза от 2008 г., отбеляза още той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?