IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Живка Петкова: Потребителите търсят цена и качество в здравословни и местни продукти

Проучването на PwC показва, че повече от половината потребители са готови да променят навиците си, ако това ще е от полза за околната среда

17:17 | 06.08.25 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Хранителните продукти в Европа трябва да се предлагат с по-добро качество и прозрачен произход на достъпна цена. Тази препоръка даде Живка Петкова, старши мениджър, Бизнес консултиране PwC, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Тя цитира данни от проучване на компанията за одиторски, данъчни и консултантски услуги PwC за потребителските навици, като един от основните изводи от него е, че цената продължава да е основен фактор при взeмането на решение. „От друга страна, вкусът, качеството и здравословните и локалните продукти също играят важна роля“, посочи Петкова.

Според нея се наблюдава намаление на ултрапреработените продукти, намалява употребата и на алкохол.

Живка Петкова съобщи, че младите хора говорят много повече за предприемачество, свързано с производството на храни. „Има все повече различни програми и организации за подкрепа на стартъпи, които имат иновации в здравословни продукти за хранене“, обясни тя.

По думите ѝ балансът между цена и качество е предизвикателство за търговците, които заради търсенето все повече също наблягат върху локалните продукти.

Тя подчерта, че  иновациите в сферата на здравословния живот са водещи. Младите хора проявяват голям интерес към приложения за здравословни продукти за хранене и такива, които проследяват режима на хранене, затова е важно да се инвестира в технологии и иновации, които са важни за потребителите.

„За потребителите локалното производство е по-здравословно, по-качествено и подкрепя местната икономика. Светът върви към по-голяма локализация. Кризите и актуалните събития кара държавите да се насочват повече към локалното“, посочи експертът.

Петкова допълни, че устойчивото развитие и производствени практики има голяма добавена стойност за бизнеса. От проучването става ясно, че повече от половината потребители са готови да променят навиците си, ако това ще е от полза за околната среда. Петкова е на мнение, че устойчивостта е ценност за младото поколение – компаниите осъзнават рисковете от това да попаднат в графа “greenwashing”, защото знаят, че една грешна стъпка може да доведе до много сериозни последици за бранда.

Как се променят потребителските навици при избор на храни? Какъв е потенциалът за развитие на локалното производство? Ориентират ли се хората към локални храни?  

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:17 | 06.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още