IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

„Нестле България“ придобива дистрибутора на марката си за хранителни добавки Solgar

Сделката за „Исо - Плюс БГ" всъщност е част от покупка на нейната компания майка в Гърция от Nestle

09:43 | 09.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Iso-Plus
Снимка: Iso-Plus

„Нестле България“ е подала заявление за одобрение от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за планираното придобиване на местния търговец на едро на витамини и хранителни добавки „Исо - Плюс БГ", става ясно от изявление на регулатора.

Сделката, за която регулаторът е уведомен в средата на януари, ще доведе до това, че българският клон на Nestle ще поеме от „Исо - Плюс БГ" дистрибуцията на едро на хранителната добавка Solgar, произвеждана от концерна Nestle, се казва в изявлението на КЗК. 

Разглежданата в момента сделка се очаква да засегне българския пазар на търговия на едро с витамини, минерали и хранителни добавки, допълват от органа. 

През 2012 г. гръцкият дистрибутор на Solgar Iso-Plus разшири експортната си дейност до България и Румъния, като впоследствие добави към експортната си мрежа Кипър, Сърбия, Северна Македония, Косово, Черна гора и Албания. 

Гръцката Iso-Plus е основана през 1986 г. като дистрибутор на естествени хранителни добавки. През 1992 г. тя става официален представител на продуктите на Solgar за Гърция, като днес това е основна дейност на компанията. През 1999 г. компанията започва и вноса и представителството на британската серия продукти Optima за натурална козметика и здравословни продукти, а през септември 2011 г. представя серията myelements като нова собствена марка хранителни добавки. 

От началото на 2012 г. има дъщерни дружества в България и Румъния. В страната ни тя е официален представител на Solgar. Компанията е представител и на myelements за България, Македония, Сърбия, Албания, Косово, Кипър и Молдова.

„Нестле България" е в България от 1994 г. и има дейност в няколко продуктови категории: кафе, шоколадови продукти, кулинарни продукти; млечни продукти; храни за домашни любимци; детско хранене; зърнени закуски. Корпорацията налага и нова гама продукти на растителна основа - мляко Wunda и бургери без месо.

През 2007 г. софийската фабрика бе избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента, а през ноември 2021 г. с инвестиция от 19 млн. лв. швейцарският гигант започна производство в софийския си завод на втори глобален бранд след Kit-Kat - шоколадовите дражета Smarties, предназначени за местния пазар и за износ.

"Нестле България" също е с растящи продажби през 2021 г. - с над 10% до 293 млн. лв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:43 | 09.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още