IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на "Нестле България" растат с над 11% през 2022 г.

Компанията отчита и двуцифрен марж на оперативната печалба за годината

11:36 | 17.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Снимка: Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

"Нестле България" отчита 11,3% органичен ръст на продажбите и двуцифрен марж на оперативната печалба за 2022 г. при представянето на финансовите резултати на Групата за 2022 г.

""Нестле България" с гордост споделя постигнатите годишни финансови резултати и отчита органичен ръст от 11,3%, надминавайки средните резултати от 7,2% органичен ръст за цялата Зона Европа. Въпреки истински предизвикателните времена, постоянния натиск от икономически фактори и войната в Украйна, нашият гъвкав екип показа устойчивост, готовност за иновации и отчетохме двуцифрен ръст за изминалата година. Ние продължаваме да следваме целта на нашата компания и да изпълняваме ангажимента си, доставяйки добра храна. Нашият бизнес фокус остава непроменен, като същевременно показваме солидарност към нуждаещите се в обществото и дарихме над 3 млн. лв. чрез местни партньорски организации ", коментира Петър Стоилов, главен изпълнителен директор на "Нестле България". Снимка: "Нестле България" Снимка: "Нестле България"

"Нестле България" отчита успешна година въпреки предизвикателствата през 2022 г., свързани с макроикономическата обстановка, повлияна от инфлацията, увеличените цени на суровини и енергията в световен мащаб, както и войната в Украйна. През 2022 г. "Нестле България" постигна 11,3% органичен ръст, реален вътрешен ръст от 6,0%, положителен ръст в цени от 5,2%. Силно е представянето с двуцифрен органичен ръст на бизнесите Детско хранене, Nestlé Professional, Храни за домашни любимци и бизнеса с напитки.  Кулинарният бизнес и Шоколадовата група допринасят за добрите резултати със стабилен органичен ръст въпреки проблемите с доставки на основни продукти от портфолиото. Добро е представянето в канали на реализация на Ключови клиенти, Дистрибутори и електронната търговия. Ръстът в каналите за продажба извън дома бележи значителен ускорение след предизвикателните две години на пандемична обстановка.

"Нестле България" поставя фокус върху стратегическото развитие на своето портфолио и канали на реализация, както и оптимизация на разходите. И през 2022 г. "Нестле България" демонстрира устойчивост в условия на променлива икономическа среда, като в същото време направи значителни инвестиции за бъдещия просперитет на компанията, засили стратегическото управление и оптимизира структурата на всички нива. Едновременно с инвестициите в развитие на своите служители, "Нестле България" утвърди позицията си като водеща компания в България в областта на балансираното хранене и здравословния начин на живот.

Последна актуализация: 11:36 | 17.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още