Френската компания Danone получава по-големи количества суроватка и алуминий от някои части от Азия, казва топ мениджър на компанията за Ройтерс. Според анализатори ходът може да намали разходите ѝ, но и да направи европейските доставчици враждебни.
Гигантът в млечните продукти, който произвежда млеката Activia, адаптираното мляко Aptamil и водата Evian, до голяма степен разчиташе на Европа за суровини. Инфлацията при разходите, която започна с проблемите във веригите на доставка по време на пандемията от Covid-19, но бе засилена от войната в Украйна, накара индустрията да се бори да овладее разходите и да защити маржовете.
Danone отговаря на това, разширявайки базата си суровини на азиатските пазари, включително Индия, Китай и Югоизточна Азия, коментира главният оперативен директор Викрам Агарвал.
„Вече бяхме започнали програмата преди войната в Украйна, а последвалите рискове пред предлагането и нарастващите разходи в Европа я направиха дори по-актуална“, казва той.
Danone си набавя алуминиеви опаковки, пластмаса, хартиени опаковки и съставки като суроватка и малтодекстрин извън Европа, допълва Агарвал.
Ходът да се добива суроватка от извън Европа може да предизвика напрежение в отношенията на Danone с млекопроизводителите у дома и останалата част на континента, казват анализаторите.
Суроватката е ключова съставка за адаптираното мляко, както и за хранителни продукти за възрастните.
Danone има сравнително силна връзка с европейските млекопроизводители, казват анализаторите, но напрежението в индустрията е високо.
„Бих казал „успех с френските фермери“, коментира анализаторът на Bernstein Брюно Монтейн. „Ако те не стачкуват за пенсиите, скоро ще започнат протести, тъй като един от най-големите им клиенти работи с чуждестранната конкуренция“, допълва той.
Млекопроизводителите във Франция организират протести през последните години заради цените, предлагани от млечните фирми, отчасти подхранвани от премахването на млечните квоти на Европейския съюз през 2015 г., както и от недоволството в животновъдния сектор срещу по-строгите правила за околната среда и хуманното отношение към животните.
Danone, чиито конкуренти включват компаниите за хранителни продукти Nestle и Unilever, работи и за подобряване на енергийната си ефективност, казва Агарвал. Тя си е поставила цели за устойчивост, включително подобряване на енергийната ефективност с 30% до 2025 г.
Като част от този процес 20 фабрики на Danone оценяват потреблението на енергия от независими консултанти, пояснява той. Освен това тя променя рецептите и формулите на продуктите, за да управлява прекъсванията на доставките и инфлацията.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена