IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Идеята на Samsonite за вторично листване изпрати цената на акциите ѝ надолу

Същевременно потенциални купувачи ухажват компанията

12:21 | 22.03.24 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Цената на акциите на Samsonite записа най-големия си спад от две години, след като плановете на производителя на куфари да се насочи към вторично листване засягат надеждите за поглъщане от някой глобален купувач, пише Bloomberg.

Стойността на книжата на компанията се понижи със 7% в Хонконг. Това е най-големият ѝ спад от март 2022 г. Компанията не разкрива към коя борса се насочва за второто листване, но твърди, че ходът ще увеличи ликвидността на нейните акции и ще помогне на фирмата да достигне до глобални инвеститори. Преследването на вторично листване е в ранен етап на развитие, твърди председателят на компанията Тимъти Чарлс Паркър.

Новината беше обявена, след като Samsonite разкри, че има интерес от други компании, които искат да я придобият. По-рано този месец Bloomberg News съобщи, че глобални играчи, включително Carlyle Group и KKR & Co., са показали предварителен интерес към потенциално поглъщане, като част от кандидатите обмислят придобиването на Samsonite и по-късното ѝ повторно листване на друг пазар при по-висока оценка.

Samsonite проучва възможността за вторично листване в Съединените щати, съобщи Bloomberg миналата година.

„Засега изкупуването изглежда е на заден план“, коментира анализаторът в Quiddity Advisors Дейвид Бленърхасет. „Освен това ще е интересно да видим дали други компании следват модела на Samsonite”, добави той.

Компанията, която през 2011 г. набра около 10 млрд. хонконгски долара (1,3 млрд. щатски долара) в рамките на първичното си публично предлагане в Хонконг, е една от няколкото големи потребителски марки, които обмислят възможностите си, докато спадът на фондовия пазар натежава върху оценките.

Samsonite стана публична във финансовия център в момент, в който западни марки като L’Occitane и Prada се опитваха да привлекат заможни клиенти от Китай. Сега компаниите се сблъскват с нарастващите икономически предизвикателства в страната, където сривът на пазара на имоти и повишената безработица сред младите хора отслабиха покупателната способност на потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:21 | 22.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още