На специално събитие, пред представители на бизнеса, неправителствения сектор и медиите, Системата на Кока-Кола в България представи социо-икономическото си въздействие за последната година.
Саша Маркович, генерален директор на Кока-Кола ХБК България, приветства гостите: „Като най-големия производител на безалкохолни напитки в страната, ние осъзнаваме отговорността си не само към нашите близо 40 000 клиенти и партньори, но и пред обществото, околната среда и бъдещите поколения. Постигнатите резултати ни мотивират да се стремим към по-високи цели, а именно да постигнем нетни нулеви емисии до 2040 г., а до 2030 г. да събираме и рециклираме 100% от опаковките, които пускаме на пазара. Стремежите и очакванията към нас са още по-амбициозни, след като с цялостното си бизнес представяне екипът ни в България спечели най-голямата награда сред всички 29 пазара, част от Кока-Кола ХБК - купата „Andrew David“.
Саша Маркович. Снимка: Кока-Кола България
Той допълни: „Тайната съставка в рецептата за всички наши успехи винаги е бил екипът. В Системата на Кока-Кола в България работят 3270 души в заводите и офисите ни. Гордеем се с иновациите, които внедрихме в Кока-Кола ХБК България, за да подобряваме непрекъснато начина си на работа, например инициативата ни „Oxygen”, която не само спести над 24 000 часа труд на колегите, но и подобри ангажираността на екипа и клиентското удовлетворение.“
Икономическото въздействие на Системата на Кока-Кола в България за 2023 г. се изразява в добавена стойност от над 994 млн. лева по цялата верига на стойността. Общият ѝ принос се равнява на 0,5% от брутния вътрешен продукт на страната, а всеки 1 лев, похарчен за напитки на Кока-Кола, води до приходи от 0,75 лева за България. Системата затвърждава подкрепата си към българската икономика и чрез закупуването на стоки и услуги за 222 млн. лева от местни доставчици.
„Кока-Кола присъства в България от почти 60 години и днес се радваме, че сме местен бизнес със значителна роля в икономиката на страната. България играе важна роля за Кока-Кола и това е видно от факта, че 5 компании от нашата Система са активни тук. Кока-Кола България отговаря за маркетинговите стратегии на съществуващото портфолио и за лансирането на нови и иновативни продукти. Един от 5-те ни най-големи глобални партньори в областта на бутилирането е представен в страната - Кока-Кола ХБК, заедно с двата си центъра за споделени бизнес и ИТ услуги. Кока-Кола Юропасифик Партнърс също са представени със своя център за споделени услуги. Това уникално предимство, съчетано с лидерската ни позиция в бранша в България, идва с отговорността да създаваме стойност за българското общество. Нашата цел е да освежаваме света и да предизвикаме промяна. Фокусираме се върху обичани марки, създадени по устойчив начин, за по-добро споделено бъдеще", заяви Бошко Попесков, изпълнителен директор на Кока-Кола България.
Бошко Попесков. Снимка: Кока-Кола България
Анализът сочи още, че компаниите от Системата на Кока-Кола в България са генерирали пряко приходи в размер на над 234 млн. лева. Същевременно те са платили преки данъци за 50 млн. лева и са допринесли за още над 371 млн. лева данъци непряко, от които 221 млн. лева под формата на ДДС. Сумата се равнява на близо 1% от данъчните приходи на България, както и на около 2/3 от държавните разходи за култура1 или на сумата, необходима за финансиране на годишните образователни разходи на близо 170 хил. ученици в начален или предучилищен етап2.
Снимка: Кока-Кола България
Детайли за социо-икономическото въздействие на Системата на Кока-Кола в България за 2023 г. може да намерите тук.
1 Държавни разходи за културни услуги през 2021 г. (по последни данни): 310 млн. евро (Евростат).
2 На база държавните разходи за предучилищно и начално образование и учениците, записани на тези нива през 2021 г. (съответно 570 млн. евро разходи и 453 403 ученици, Евростат)


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате