Продажбите на IKEA за 2024 г. са се свили, след като веригата магазини за мебели понижи цените в опит да остане достъпна за клиентите си, съобщава Bloomberg.
Валутно коригираните продажби на шведската компания са намалели с 4% до 45,1 млрд. евро за фискалната 202 г., след като удариха рекорд предишната година, когато цените бяха повишени заради ускоряващата се инфлация.
Макар че приходите са се понижили през годината до края на август, IKEA заяви, че намаляването на цените на най-популярните ѝ продукти е довело до по-голям пазарен дял, повече посещения в магазините и увеличаване на онлайн трафика.
„Когато намаляваме цените, бизнес моделът работи“, каза Йон Абрахамсон Ринг, главен изпълнителен директор на Inter Ikea Group, световен франчайзодател на марката. „Когато увеличаваме цените, има риск за бизнес модела.“ В интервю в магазин на Ikea в Бруклин, Ню Йорк, той добави, че обемите също са се повишили.
Компанията, която традиционно не се занимава с онлайн търговия, инвестира, за да подобри възможностите си в интернет. Онлайн продажбите формират 26% от общите през 2024 г. спрямо 5% през 2019 г. Според Ринг това се дължи на увеличаването на местата за получаване на стоки.
През годината IKEA откри три магазина в пълен размер, 8 по-малки магазина и 44 нови специализирани места за взимане на стоки.
IKEA, която работи в 63 държави и има над 200 хил. служители, повиши цените през 2022 г., след като отчете инфлационни разходи в размер на 1 млрд. евро. Тогава Ринг заяви, че „душата ме боли“ заради повишенията.
През изминалата фискална година компанията е намалила цените с около 10%, казва Абрахамсон Ринг, добавяйки, че компанията се надява да може да продължи да свива разходите и занапред.
„IKEA винаги трябва да понижава цените всяка година с няколко процентни пункта“, казва той и допълва: „Това е моделът, по който се развиваме.“
Ниските цени са основна част от привлекателността на големия търговец на дребно и той успява да подбие цените на конкурентите си отчасти благодарение на практиката си да продава мебелите си в разглобен вид, като частите се доставят подредени в плоски кашони, което спестява разходи за доставка.
За 2025 г. IKEA залага на това, че потребителите ще харчат за подобряване на спалните си и местата за съхранение на дрехите. Тъй като се очаква инфлационният натиск да отслабне през 2026 г., а жилищното строителство се увеличава, компанията се подготвя да даде тласък на бизнеса си с кухни, казва Абрахамсон Ринг.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали