Лоусън Уитинг, главен изпълнителен директор на производителя на Jack Daniel's, Brown-Forman's, заяви, че изтеглянето на американски алкохол от рафтовете на магазините в канадски провинции „е по-лошо от мита“ и че това е „диспропорционален отговор“ на наложените мита от администрацията на Доналд Тръмп, предава Ройтерс.
Редица канадски провинции изтеглиха американски алкохол от рафтовете на магазините като част от ответни мерки срещу митата на президента Тръмп.
Канадците избягват американски стоки, спортни събития и пътувания след наложените мита въпреки дълбоките връзки между двете страни.
„Това е по-лошо от мито, тъй като буквално отнема от продажбите ни и напълно премахва наши продукти от рафтовете“, коментира Уитинг след представянето на отчета на компанията.
Канада е формирала само 1% от общите продажби на компанията, уточни той и допълни, че това е причината тя да може да устои на удара.
Във вторник Канада също наложи мита от 25% върху вносни стоки от САЩ, включително вино, спиртни напитки и бира.
Уитинг добави, че компанията ще наблюдава случващото се в Мексико, тъй като страната според годишния ѝ отчет е формирала до 7% от продажбите ѝ през 2024 г.
Канадците все повече се стремят да подкрепят местните производители, като възприемат различни подходи - от бойкотиране на алкохолни марки от САЩ до замяна на кухненски уреди с местни продукти.
Книжата на Brown-Forman леко поевтиняха в следборсовата търговия.
Производителят на алкохол отново потвърди годишните си прогнози, отчитайки последиците от митата.
Макар да предупреди за „трайна несигурност и насрещни ветрове във външната среда“, Уитинг изрази увереност в пътя на компанията.
Brown-Forman изпитва затруднения от забавянето на търсенето от началото на тази година начело със САЩ, Канада и Европа, което компенсира ползите от по-силните продажби на бурноразвиващи се пазари като Мексико и Полша.
Компанията предприе мерки за съкращаване на разходите, включително намаляване на служителите. Анализатори заявиха, че това е отговор на по-предизвикателната среда както за компанията, така и за по-широката алкохолна индустрия.
Нетните продажби са намалели с 3% спрямо година по-рано до 1,04 млрд. долара спрямо очакванията на анализаторите за 1,07 млрд. долара по данни на LSEG.
За фискалната 2025 г. Brown-Forman очаква ръст на нетните продажби в диапазона от 2% до 4%.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан