IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Производителят на Jack Daniel's: Изтеглянето на алкохола ни в Канада е по-лошо от мита

Магазините в канадски провинции предприеха мярката в отговор на митата на Доналд Тръмп

09:00 | 06.03.25 г.
Снимка: Luke Sharrett/Bloomberg
Снимка: Luke Sharrett/Bloomberg

Лоусън Уитинг, главен изпълнителен директор на производителя на Jack Daniel's, Brown-Forman's, заяви, че изтеглянето на американски алкохол от рафтовете на магазините в канадски провинции „е по-лошо от мита“ и че това е „диспропорционален отговор“ на наложените мита от администрацията на Доналд Тръмп, предава Ройтерс.

Редица канадски провинции изтеглиха американски алкохол от рафтовете на магазините като част от ответни мерки срещу митата на президента Тръмп.

Канадците избягват американски стоки, спортни събития и пътувания след наложените мита въпреки дълбоките връзки между двете страни.

„Това е по-лошо от мито, тъй като буквално отнема от продажбите ни и напълно премахва наши продукти от рафтовете“, коментира Уитинг след представянето на отчета на компанията.

Канада е формирала само 1% от общите продажби на компанията, уточни той и допълни, че това е причината тя да може да устои на удара.

Във вторник Канада също наложи мита от 25% върху вносни стоки от САЩ, включително вино, спиртни напитки и бира.

Уитинг добави, че компанията ще наблюдава случващото се в Мексико, тъй като страната според годишния ѝ отчет е формирала до 7% от продажбите ѝ през 2024 г.

Канадците все повече се стремят да подкрепят местните производители, като възприемат различни подходи - от бойкотиране на алкохолни марки от САЩ до замяна на кухненски уреди с местни продукти.

Книжата на Brown-Forman леко поевтиняха в следборсовата търговия.

Производителят на алкохол отново потвърди годишните си прогнози, отчитайки последиците от митата.

Макар да предупреди за „трайна несигурност и насрещни ветрове във външната среда“, Уитинг изрази увереност в пътя на компанията.

Brown-Forman изпитва затруднения от забавянето на търсенето от началото на тази година начело със САЩ, Канада и Европа, което компенсира ползите от по-силните продажби на бурноразвиващи се пазари като Мексико и Полша.

Компанията предприе мерки за съкращаване на разходите, включително намаляване на служителите. Анализатори заявиха, че това е отговор на по-предизвикателната среда както за компанията, така и за по-широката алкохолна индустрия.

Нетните продажби са намалели с 3% спрямо година по-рано до 1,04 млрд. долара спрямо очакванията на анализаторите за 1,07 млрд. долара по данни на LSEG.

За фискалната 2025 г. Brown-Forman очаква ръст на нетните продажби в диапазона от 2% до 4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:00 | 06.03.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още