Лоусън Уитинг, главен изпълнителен директор на производителя на Jack Daniel's, Brown-Forman's, заяви, че изтеглянето на американски алкохол от рафтовете на магазините в канадски провинции „е по-лошо от мита“ и че това е „диспропорционален отговор“ на наложените мита от администрацията на Доналд Тръмп, предава Ройтерс.
Редица канадски провинции изтеглиха американски алкохол от рафтовете на магазините като част от ответни мерки срещу митата на президента Тръмп.
Канадците избягват американски стоки, спортни събития и пътувания след наложените мита въпреки дълбоките връзки между двете страни.
„Това е по-лошо от мито, тъй като буквално отнема от продажбите ни и напълно премахва наши продукти от рафтовете“, коментира Уитинг след представянето на отчета на компанията.
Канада е формирала само 1% от общите продажби на компанията, уточни той и допълни, че това е причината тя да може да устои на удара.
Във вторник Канада също наложи мита от 25% върху вносни стоки от САЩ, включително вино, спиртни напитки и бира.
Уитинг добави, че компанията ще наблюдава случващото се в Мексико, тъй като страната според годишния ѝ отчет е формирала до 7% от продажбите ѝ през 2024 г.
Канадците все повече се стремят да подкрепят местните производители, като възприемат различни подходи - от бойкотиране на алкохолни марки от САЩ до замяна на кухненски уреди с местни продукти.
Книжата на Brown-Forman леко поевтиняха в следборсовата търговия.
Производителят на алкохол отново потвърди годишните си прогнози, отчитайки последиците от митата.
Макар да предупреди за „трайна несигурност и насрещни ветрове във външната среда“, Уитинг изрази увереност в пътя на компанията.
Brown-Forman изпитва затруднения от забавянето на търсенето от началото на тази година начело със САЩ, Канада и Европа, което компенсира ползите от по-силните продажби на бурноразвиващи се пазари като Мексико и Полша.
Компанията предприе мерки за съкращаване на разходите, включително намаляване на служителите. Анализатори заявиха, че това е отговор на по-предизвикателната среда както за компанията, така и за по-широката алкохолна индустрия.
Нетните продажби са намалели с 3% спрямо година по-рано до 1,04 млрд. долара спрямо очакванията на анализаторите за 1,07 млрд. долара по данни на LSEG.
За фискалната 2025 г. Brown-Forman очаква ръст на нетните продажби в диапазона от 2% до 4%.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан