IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Силното търсене в Китай помогна на Danone да задмине очакванията с отчета си

И трите подразделения – млечни продукти и продукти на растителна основа, води и специализирано хранене – надхвърлиха прогнозите

22:39 | 23.04.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Danone отчете ръст на продажбите, подкрепен от търсенето на високопротеинов йогурт в Северна Америка и адаптирано мляко в Китай, съобщава Bloomberg.

Сравнимите продажби са се повишили с 4,3% до 6,8 млрд. евро (7,8 млрд. долара) през първото тримесечие, съобщи в сряда производителят на бутилирана вода Volvic и гръцко кисело мляко Oikos, надминавайки очакваните от анализаторите 4%.

И трите подразделения – млечни продукти и продукти на растителна основа, води и специализирано хранене – надхвърлиха прогнозите. Danone запази непроменена прогнозата си за продажбите за цялата година.

„С поредното подобрение на резултатите за тримесечието Danone показва устойчивостта и съчетаването на двигателите си за растеж“, заявиха в бележка анализаторите на JPMorgan.

Акциите на Danone останаха без съществена промяна в Париж. Акциите са поскъпнали с 24% през последните 12 месеца, след като главният изпълнителен директор Антоан дьо Сен-Африк поведе възраждането на френската група, надминавайки конкурента Nestle, чиито акции са поевтинели с около 8% през същия период.

Дьо Сен-Африк се стреми да се възползва от тенденцията към здравословно хранене, особено в САЩ, с нарастващата употреба на лекарства за затлъстяване като Wegovy на Novo Nordisk.

Главният изпълнителен директор залага също така, че застаряващото население ще увеличи търсенето на специализираната хранителна гама на Danone. Продажбите в региона, включващ Китай, са нараснали с почти 10% на сравнима база през тримесечието благодарение на специализираното хранене и адаптираните млека.

Не всички резултати надхвърлиха прогнозите. Растежът на обема и микса от продукти на Danone остана под очакванията, което предизвика известно безпокойство, че обратът в представянето може би губи инерция.

„Предизвикателствата през второто тримесечие може да станат по-ясно изразени“, заявиха в бележка анализаторите на Jefferies.

В Северна Америка продажбите на сметани за кафе започват слабо годината, след като дистрибуцията е била затруднена от прекъсвания в логистиката.

„В продължение на няколко седмици нямахме наличности в редица супермаркети в САЩ, което очевидно не е добър момент“, заяви в интервю Юрген Есер, заместник главен изпълнителен директор по въпросите на финансите, технологиите и данните. „Но ние коригирахме това и ще се върнем към нормалния режим.“

Тъй като митата на САЩ правят потребителите по-чувствителни към цените, Danone е под натиск да увеличи обемите, като същевременно запази цените достъпни. Цените на Danone са се вдигнали с 2,4% през периода – над очакванията на анализаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:39 | 23.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още