Danone отчете ръст на продажбите, подкрепен от търсенето на високопротеинов йогурт в Северна Америка и адаптирано мляко в Китай, съобщава Bloomberg.
Сравнимите продажби са се повишили с 4,3% до 6,8 млрд. евро (7,8 млрд. долара) през първото тримесечие, съобщи в сряда производителят на бутилирана вода Volvic и гръцко кисело мляко Oikos, надминавайки очакваните от анализаторите 4%.
И трите подразделения – млечни продукти и продукти на растителна основа, води и специализирано хранене – надхвърлиха прогнозите. Danone запази непроменена прогнозата си за продажбите за цялата година.
„С поредното подобрение на резултатите за тримесечието Danone показва устойчивостта и съчетаването на двигателите си за растеж“, заявиха в бележка анализаторите на JPMorgan.
Акциите на Danone останаха без съществена промяна в Париж. Акциите са поскъпнали с 24% през последните 12 месеца, след като главният изпълнителен директор Антоан дьо Сен-Африк поведе възраждането на френската група, надминавайки конкурента Nestle, чиито акции са поевтинели с около 8% през същия период.
Дьо Сен-Африк се стреми да се възползва от тенденцията към здравословно хранене, особено в САЩ, с нарастващата употреба на лекарства за затлъстяване като Wegovy на Novo Nordisk.
Главният изпълнителен директор залага също така, че застаряващото население ще увеличи търсенето на специализираната хранителна гама на Danone. Продажбите в региона, включващ Китай, са нараснали с почти 10% на сравнима база през тримесечието благодарение на специализираното хранене и адаптираните млека.
Не всички резултати надхвърлиха прогнозите. Растежът на обема и микса от продукти на Danone остана под очакванията, което предизвика известно безпокойство, че обратът в представянето може би губи инерция.
„Предизвикателствата през второто тримесечие може да станат по-ясно изразени“, заявиха в бележка анализаторите на Jefferies.
В Северна Америка продажбите на сметани за кафе започват слабо годината, след като дистрибуцията е била затруднена от прекъсвания в логистиката.
„В продължение на няколко седмици нямахме наличности в редица супермаркети в САЩ, което очевидно не е добър момент“, заяви в интервю Юрген Есер, заместник главен изпълнителен директор по въпросите на финансите, технологиите и данните. „Но ние коригирахме това и ще се върнем към нормалния режим.“
Тъй като митата на САЩ правят потребителите по-чувствителни към цените, Danone е под натиск да увеличи обемите, като същевременно запази цените достъпни. Цените на Danone са се вдигнали с 2,4% през периода – над очакванията на анализаторите.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа