Danone отчете ръст на продажбите, подкрепен от търсенето на високопротеинов йогурт в Северна Америка и адаптирано мляко в Китай, съобщава Bloomberg.
Сравнимите продажби са се повишили с 4,3% до 6,8 млрд. евро (7,8 млрд. долара) през първото тримесечие, съобщи в сряда производителят на бутилирана вода Volvic и гръцко кисело мляко Oikos, надминавайки очакваните от анализаторите 4%.
И трите подразделения – млечни продукти и продукти на растителна основа, води и специализирано хранене – надхвърлиха прогнозите. Danone запази непроменена прогнозата си за продажбите за цялата година.
„С поредното подобрение на резултатите за тримесечието Danone показва устойчивостта и съчетаването на двигателите си за растеж“, заявиха в бележка анализаторите на JPMorgan.
Акциите на Danone останаха без съществена промяна в Париж. Акциите са поскъпнали с 24% през последните 12 месеца, след като главният изпълнителен директор Антоан дьо Сен-Африк поведе възраждането на френската група, надминавайки конкурента Nestle, чиито акции са поевтинели с около 8% през същия период.
Дьо Сен-Африк се стреми да се възползва от тенденцията към здравословно хранене, особено в САЩ, с нарастващата употреба на лекарства за затлъстяване като Wegovy на Novo Nordisk.
Главният изпълнителен директор залага също така, че застаряващото население ще увеличи търсенето на специализираната хранителна гама на Danone. Продажбите в региона, включващ Китай, са нараснали с почти 10% на сравнима база през тримесечието благодарение на специализираното хранене и адаптираните млека.
Не всички резултати надхвърлиха прогнозите. Растежът на обема и микса от продукти на Danone остана под очакванията, което предизвика известно безпокойство, че обратът в представянето може би губи инерция.
„Предизвикателствата през второто тримесечие може да станат по-ясно изразени“, заявиха в бележка анализаторите на Jefferies.
В Северна Америка продажбите на сметани за кафе започват слабо годината, след като дистрибуцията е била затруднена от прекъсвания в логистиката.
„В продължение на няколко седмици нямахме наличности в редица супермаркети в САЩ, което очевидно не е добър момент“, заяви в интервю Юрген Есер, заместник главен изпълнителен директор по въпросите на финансите, технологиите и данните. „Но ние коригирахме това и ще се върнем към нормалния режим.“
Тъй като митата на САЩ правят потребителите по-чувствителни към цените, Danone е под натиск да увеличи обемите, като същевременно запази цените достъпни. Цените на Danone са се вдигнали с 2,4% през периода – над очакванията на анализаторите.


Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
AI няма да замени трейдърите, но те трябва да се адаптират към новостите
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Стачка: Възможни са забавяне или отмяна на полети за Италия на 17 декември
Любомир Дацов: По-разумно би било да се изтегли бюджетът за догодина
Social Art Media предлага управление на Google Ads реклами
Червен пуловер за празниците – 6 стилни идеи за комбинации с него
НАТО И ЕК се включват в преговорите за траен в Украйна