IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Приходите от продажби на Danone нарастват повече от очакваното заради протеиновите продукти

Резултатите са пореден вот на доверие в усилията за преструктуриране на главния изпълнителен директор

12:50 | 30.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Приходите от продажби на Danone надминаха очакванията, след като френската компания за потребителски стоки отбеляза ръст на обемите в повечето си категории, включително продуктите с високо съдържание на протеини, пише Bloomberg.

Приходите от продажби са се увеличили с 4,1% на съпоставима база през второто тримесечие, съобщи в сряда производителят на кисело мляко Activia и вода Volvic, изпреварвайки прогнозата на анализаторите за растеж от 3,8%. Компанията надмина очакванията за приходите от продажби за всяко тримесечие от началото на 2021 г.

Резултатите са пореден вот на доверие в усилията за преструктуриране на главния изпълнителен директор Антоан дьо Сент-Африк, който пое поста от Еманюел Фабер през 2021 г., след като компанията преживя десетилетие на стагнация. По това време Danone заяви, че ще преструктурира 10% от портфолиото си чрез придобивания и продажби, като същевременно ще поправи или продаде брандовете с по-слаби резултати.

Компанията увеличи сделките си през последните месеци, като придоби белгийския производител на биотици Akkermansia и се сдоби с мажоритарен дял в американската специализирана компания за хранителни добавки Kate Farms.

Danone запази непроменена прогнозата си за от 3% до 5% ръст на приходите от продажби за годината.

Въпреки това категорията вода, която включва Evian и Volvic, отбеляза спад на продажбите с 0,5%, свърза със слабостта в Северна и Латинска Америка.

През последната година Danone беше подкрепена от продажбите на кисело мляко и млечни продукти, особено в САЩ, тъй като възходът на лекарствата за отслабване с GLP-1 стимулира търсенето на високопротеинови продукти.

Бизнесът ѝ с медицински храни, който включва адаптирано мляко за кърмачета, както и храни за онкоболни и възрастни хора, също беше стимулиран от търсенето в Китай и очаква растеж от перспективата за нарастващо търсене от застаряващото население.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:51 | 30.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още