Рекламната компания WPP заяви, че приходите ѝ са намалели през първото тримесечие, след като продажбите на европейските ѝ бизнес звена са намалели. От своя страна, главният изпълнителен директор Марк Рийд заяви, че гигантът все още не наблюдава реакция от страна на клиентите към митата, предава Ройтерс.
Приходите, с изключение на разходите за услуги от други доставчици, са се понижили с 2,7% до 2,48 млрд. паунда (3,3 млрд. долара), съобщи британската рекламна агенция. За сравнение, средната прогноза на анализатори, анкетирани от Bloomberg, беше за 2,54 млрд. паунда.
WPP потвърди, че ще запази прогнозата си за годината и че досега не е видяла клиентите ѝ да реагират, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп наложи мита върху вноса, които преобърнаха пазарите. Компанията вече предупреди, че приходите от продажби тази година в най-добрия случай ще останат без промяна, а през февруари Рийд заяви, че се притеснява дали клиентите няма да се отдръпнат поради несигурната политическа среда.
Митата – много от които все още са несигурни, но заплашват да преобърнат веригите на доставките и да повлияят негативно на продажбите в САЩ – помрачават перспективите за компаниите в различните индустрии това тримесечие. Миналата седмица френският конкурент Publicis Groupe заяви, че се придържа към прогнозата си за приходите за 2025 г., залагайки, че наскоро спечелените клиенти ще ѝ помогнат да се справи с икономическата несигурност.
WPP, някога най-голямата рекламна агенция в света, търси начини за съживяване на растежа и опростяване на операциите. По-рано британската компания преструктурира портфолиото си от марки, за да спести разходи, и обяви план да похарчи стотици милиони лири за нови технологии, включително за изграждане на способности с изкуствен интелект.
Publicis стана най-голямата рекламна компания по приходи за първи път през 2024 г., след години на растеж от придобивания и разширяване на дигиталния ѝ бизнес.
Френската компания скоро ще бъде изпреварена, когато Omnicom Group завърши придобиването на Interpublic Group.