IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Лидерът на WPP се оттегля във времена, в които рекламната група се нуждае от растеж

Марк Рийд ще се пенсионира в края на тази година

20:00 | 09.06.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Главният изпълнителен директор на WPP Марк Рийд ще се пенсионира в края на годината, с което ще започне търсенето на наследник на поста в една от най-големите групи рекламни агенции в света, която се бори със забавянето на приходите си от продажби, пише Bloomberg.

58-годишният Рийд ръководи британската компания от около седем години и е в компанията повече от 30 години, обяви WPP.

WPP, някога най-голямата рекламна агенция в света, работи по нов начин за съживяване на растежа и опростяване на операциите, за да се справи с отслабващите продажби и лошите перспективи.

Глобалният икономически спад засегна разходите на клиентите, особено в Азия, а възходът на възможностите за автоматизиране на създаването и разпространението на реклами с изкуствен интелект (AI) поражда съмнения в рекламната индустрия.

През февруари акциите на WPP понижиха стойността си, след като групата прогнозира, че приходите ѝ от продажби ще останат без изменение или ще се свият тази година година, което се оказа под очакванията на анализаторите, докато конкурентната група Publicis Groupe заяви, че очаква между 4% и 5% органичен растеж тази година.

Преди това компанията беше преструктурирала редица свои марки, за да намали разходите, и обяви план за харчене на стотици милиони паунда за нови технологии, включително за изграждане на AI възможности.

Пенсионирането на Рийд подчертава „предизвикателството, пред което е изправен неговият наследник, за да преодолее години на по-слабо финансово представяне и по-ниски цени на акциите спрямо конкурентите, и открива перспектива за стратегически и структурни промени“, коментира Матю Блокшам, старши анализатор в Bloomberg Intelligence. „Новият лидер ще трябва да удвои усилията си по отношение на опростяването, намаляването на разходите и инвестициите в технологии.“

Бившият лидер на BT Group Филип Янсен беше назначен за председател на рекламната група през януари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:16 | 09.06.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Медии и маркетинг виж още

Коментари

Финанси виж още