Има решение за трафика през тунел „Железница“. Възможно е до два месеца след намиране на вариант за укрепване на свлачището преди тунела да бъде пуснато движението по едното платно на автомагистрала „Струма“ и то да премине през едната тръба на тунел „Железница“.
Това съобщи след проверка на място заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов, цитиран от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Иво Иванов, директора на ОПУ-Благоевград инж. Иван Кунев, областния управител Николай Шушков и директора на ОДМВР Георги Кандев той инспектира трасето и се запозна с проблемите.
Два са свлачищните участъци, които попадат в обхвата на лот 3.1 от АМ „Струма“ – единият е преди началото на тунел „Железница“ в посока Гърция, а другият след съоръжението, над платното в посока София.
Работна група ще търси най-доброто решение за укрепване на свлачището преди тунела. Снимка: МРРБ
За да бъде намерено най-доброто решение за укрепването на свлачището преди тунела, в понеделник ще бъде сформирана работна група и до две седмици тя трябва да излезе със становище за вариантите. След това в двумесечен срок е възможно пускането на движението по цялото трасе.
Вече е изготвен идеен проект за укрепване на свлачището след тунела. На 10 август той е приет от Експертния технико-икономически съвет в АПИ и е получил предварително съгласие от МРРБ. В момента е в процедура по съгласуване с Агенцията по обществени поръчки, съобщи ръководителят на обекта инж. Атанас Петков. Избран е вариант с изграждане на пилотна подпорна стена с преоткосиране. Изпълнителят на тази част от трасето също увери, че ще могат да приключат строителните дейности в срок от два месеца.
Вече е изготвен идеен проект за укрепване на свлачището след тунела. Снимка: МРРБ
Четири са дейностите, които трябва да се довършат в самия тунел „Железница“, съобщи представителят на фирмата, която упражнява строителния надзор на обекта. За да бъде напълно завършен, остава да се положи износващ слой на асфалта, маркировка, системи за безопасност и въвеждането на SCADA системата. Той увери, че е възможно в срок от два месеца тунелът да бъде цялостно изпълнен и отворен за движение в посока Гърция.
„Няма място за притеснение. Няма да коментирам защо една година не са предприети действия. Виждаме нормални условия да бъде въведена временна организация за движение и да не се създава такова огромно напрежение в Благоевградска област“, каза пред журналисти Христов. Той коментира, че тунел „Железница“ е най-доброто тунелно съоръжение, с което разполага държавата в момента.
Председателят на УС на АПИ увери, че след като бъде избран вариант за укрепването на свлачището преди тунела, няма да е проблем едновременно да се извършва укрепването му и движението в едната лента. Дейностите по укрепване на свлачището след тунела също няма да попречат на пускането на движение в платното в посока Гърция, тъй като то се намира встрани от пътя в другата лента в посока София, съобщи още той. Целта е участъкът да бъде пуснат за движение по най-бързия начин, за да бъде облекчен трафикът, каза Иво Иванов.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 3 години ГБС респект за изпълнението на тунела. отговор Сигнализирай за неуместен коментар