IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Близо една трета от българите се включват в благотворителни каузи

Успяват ли НПО-тата да привличат към доброволчество и дарителство, коментират Елица Баракова от Фондация BCause и Кирилка Ангелова от АЗТУЕС

18:49 | 20.01.23 г.

30% от българите активно търсят каузи, изграждат връзки с организациите, ангажирани с дарителство, информират се за тях. Появяват се повече признаци на устойчиво и редовно дарителство – само то стратегически може да подпомогне устойчиво присъствие на неправителствените организации в обществения живот. Това коментира в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Елица Баракова, изпълнителен директор на Фондация BCause.

„Иначе от проекти на проекти, финансирани оттук и оттам, организациите страдат от големи дупки при липсата на почти всякаква държавна подкрепа“, посочи тя и пожела институциите "по-скоро да не пречат" и да се съсредоточат в насърчаването, а не в контрола на доброволчеството.

Според Баракова набирането на средства е важен приоритет за българските неправителствени организации – не само служи за осигуряване на допълнително финансиране, но и за здравите връзки с общностите, които „по време на всяка криза помагат на НПО-тата да излязат по-силни".

По думите на Кирилка Ангелова, изпълнителен директор на Асоциацията на завършилите Технологичното училище „Електронни системи“ към Техническия университет, последната кампания на АЗТУЕС за подобряване на училищната среда е заложила на включването на учениците. „Ние неформално през нашата кауза и нашата работа учим младежите на дарителство, а това е изключително личен акт“, посочи мениджърът на асоциацията.

Добрите практики в тази посока са тема на третото издание на Форума „Ускори успеха!“ на Фондация BCause.

Кирилка Ангелова разказа, че акселераторската програма запознава НПО-тата с различни полезни инструменти и предлага обучение и работа с ментори, като дава възможност за срещи и изграждане на партньорства с други НПО-та.

Как се променят комуникационните канали за набиране на средства? По какъв начин НПО-тата изграждат комуникационните си стратегии? Как се развива местната благотворителност в България през последните години? Как се откриват некоректните играчи, които примамват с маркетингови трикове?

Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgariа.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:49 | 20.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Финанси виж още

Коментари

Финанси виж още