Според вицепрезидента на Европейската централна банка (ЕЦБ) Луис де Гиндос тя ще продължи курса си на повишаване на лихвените проценти.
„Значителна част от пътя вече е изминат, но все още има какво да се свърши", заяви Де Гиндос на събитие в Мадрид в четвъртък, цитиран от Ройтерс. „Със сигурност пътят, който остава да бъде извървян, е по-кратък. Но не знам къде ще бъде крайната точка“, коментира той.
След обрата в политиката с лихвените проценти през юли 2022 г. централните банкери вече повишиха основните лихвени проценти седем пъти в бърза последователност с общо 3,75 процентни пункта в опит да ограничат инфлацията. Според анкета на Ройтерс икономистите очакват по-нататъшни малки стъпки от по 0,25 пункта нагоре на следващите две срещи на ЕЦБ за определяне на лихвените проценти през юни и юли.
Де Гиндос заяви, че все още е загрижен за развитието на базисната инфлация, „което е особено тревожно в случая с услугите".
Инфлацията в еврозоната се ускори през миналия месец до 7,0% от 6,9% през март, потвърждавайки предварителните данни, сочещи все по-упорит растеж на цените сред 20-те държави, споделящи еврото.
Нарастващите разходи за услуги и енергия компенсираха забавянето на растежа на цените на храните. Макар че растежът на базисните цени, върху който през последните месеци се съсредоточиха политиците на Европейската централна банка, се забави леко, решаващият компонент на услугите продължи да се ускорява.
„Услугите движат (растежа) много повече от производството в Европа, ето защо в Испания и Италия расте (инфлацията) повече от Германия", каза той.
Де Гиндос каза също, че еврозоната е напът да нарасне с по-умерен темп от около 1% през 2023 г., в съответствие с прогнозата на Европейската комисия от по-рано тази седмица, макар че "положителната част е, че техническата рецесия е избегната".


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?