IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Novo Nordisk затвърждава позицията си на най-скъпа публична компания в Европа

Датската фармацевтична компания изпревари LVMH в началото на септември и оттогава ускорява преднината си

17:25 | 13.10.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Малко повече от месец, откакто стана най-високо оценяваната листната европейска компания, Novo Nordisk увеличава преднината си с почти 90 млрд. долара на фона на неспирния интерес към медикаментите за отслабване.

Датската фармацевтична компания изпревари LVMH в началото на септември и оттогава увеличава преднината си, тъй като растящата цена на акциите ѝ съвпадна със спад при ценните книжа в луксозния сегмент, пише Bloomberg.

След като тази седмица напредна с 11% през трите дни до четвъртък, пазарната оценка на Novo Nordisk достигна еквивалента на около 444 млрд. долара. Това е над капитализацията за 356 млрд. долара на LVMH, въпреки че разликата се свива леко в петък. Това става само шест месеца, след като LVMH стана първата компания в Европа, която мина прага от 500 млрд. долара.

Разликата в пазарната капитализация на Novo Nordisk и LVMH. Графика: Bloomberg LP Разликата в пазарната капитализация на Novo Nordisk и LVMH. Графика: Bloomberg LP

И докато успехът на Novo е стимулиран от пазарния ентусиазъм около медикаментите Ozempic и Wegovy, то LVMH се затруднява заради притесненията за бавното възстановяване на ключовия китайски пазар. Акциите на фармацевтичния гигант са нагоре с близо 50% тази година, докато френската компания успя да изтрие напълно ръстовете от 2023 г., след като по-рано през седмицата отчете по-бавен увеличение на продажбите заради забавяне на постпандемичния бум в търсенето на луксозни стоки.

Според Нийл Камплинг, партньор в Chameleon Global, разликата в представянето на двете компании отчасти е индикатор за позициониране, като се има предвид популярността на луксозния сегмент сред фонд мениджърите.

„LVMH и луксозните стоки бяха най-обещаващият европейски сектор в началото на третото тримесечие въпреки признаците за потребителски тревоги, притискащи всички наоколо“, посочи Камплинг в коментар.

И макар потокът от медикаменти за наднормено тегло на Novo и конкурента Eli Lilly & Co. да разтърсиха сегменти от продукти за бъбречна диализа до снаксове и търговци на дребно, Камплинг предупреждава за предпазливост заради притеснения за ценообразуването и възможни проблеми с доставките.

„GLP-1 (както са известни този тип медикаменти като Ozempic и Wegovy, бел. ред.) движи волатилността при инвестициите в здравеопазване сякаш е новото AI“, коментира още той. „С това идва риск и високи очаквания, такива, които ще трябва да бъдат оправдавани в дългосрочен план“, допълни Камплинг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:26 | 13.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Пазари виж още

Коментари

Финанси виж още