IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Не всички пазарни аутсайдери се възползват от изоставянето на технологичните акции

Инвеститорите се отвърнаха от технологиите, но секторът на основните потребителските стоки не успява да направи нещо по въпроса

10:57 | 30.07.24 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Инвеститорите се отвърнаха от технологичните акции в посока тези части на пазара, които бяха изостанали (т.нар. ротация – бел. прев.) Но една такава област – секторът на основните потребителските стоки, включващ производители на ежедневни артикули (от картофен чипс до хартиени салфетки) – не се възползва много, пише колумнистът на Wall Street Journal Аарън Бек.

Технологично-доминираният индекс Nasdaq Composite достигна своя връх на 10 юли и оттогава е спаднал с 6,9%. През това време подиндексът на основните потребителски стоки в S&P 500 се повиши само с 1,5%, изоставайки от равнопретегления S&P 500 (оригиналният е пазарно-претеглен – бел. прев.), който се покачи с 2,7% през периода. Други сектори се справиха много по-добре. Индустриалният подиндекс на S&P 500 нарасна с 3,5%, а KBW Regional Banking Index скочи с над 18%.

Неравномерното представяне на компаниите за основни потребителски стоки досега през сезона на отчетите помага да се обясни защо. Докато Coca-Cola публикува впечатляващи финансови резултати, които демонстрират несравнима ценова мощ, други представиха смесени тримесечни отчети, засегнати по-конкретно от опасенията за потребителите в САЩ.

Вземете световния хранителен гигант Nestlé, който отчете резултатите си в четвъртък. Реалният вътрешен растеж, мярката на компанията за основния обем на продажбите, се възобнови, нараствайки с 2,2% през второто тримесечие от свиване от 2% през първото. Обнадеждаващо е, че възстановяването на обемите беше широко базирано по бизнес подразделения и географски области.

Но инвеститорите вместо това се съсредоточиха върху ценообразуването на компанията, което, макар и с 0,6% нагоре за тримесечието на годишна база, се забави значително от увеличение с 3,4% през предходния период. Nestlé също така понижи прогнозата си за органичните продажби за цялата година, ключова мярка за индустрията, която премахва въздействията от валутни движения, сливания и продажби, до растеж от „най-малко 3%“ от „около 4%“ по-рано, заявявайки, че „видяхме цените да падат по-бързо от очакваното.“

„Има стрес особено в долния край на стълбата по доходи в Северна Америка, но също и в избрани други географски области. Така хората търсят стойност и следователно интензивността на промоциите е особено силна“, каза главният изпълнителен директор на Nestlé Марк Шнайдер по време на конферентен разговор с анализатори. Търгуваните в Швейцария акции на Nestlé паднаха с 5,1% в отговор.

По същия начин производителят на Kleenex Kimberly, Clark KMB, отчете приличен органичен ръст на продажбите от 4% спрямо година по-рано през второто тримесечие, воден от баланса между цените и обемите. Но това беше малко по-ниско от ръста от 5,1%, който анализаторите очакваха, според консенсусни оценки от VisibleAlpha. И по време на конферентния разговор на компанията с инвеститорите, главният изпълнителен директор Майкъл Хсу характеризира промоционалната среда в САЩ като върната към нивата преди Covid. Акциите на Kimberly-Clark спаднаха с 5,7% в деня на отчета.

Имаше повече положителни актуализации от някои други. Colgate-Palmolive в петък отчете силен органичен ръст на продажбите от 9% за тримесечието, при ръст на обема от 4,7% – най-добрият резултат от пандемичния скок през 2020 г. – и 4,2% ръст на цените. Акциите се повишиха с 3%. И тук обаче имаше нотки на предпазливост в САЩ, където цените ѝ са се понижили с 3,3%. По време на конферентния разговор мениджърите казаха, че са се оттеглили твърде много от промоциите през второто тримесечие на миналата година, изисквайки засилени такива сега.

Coca-Cola беше най-силната компания от групата, отчитайки 15% увеличение на органичните продажби през второто тримесечие. Обемите в Северна Америка са намалели само с 1%, докато цените и миксът от продажби са се увеличили с 11% на годишна база. Това предполага, че компанията, в по-голяма степен от конкурентите, остава в състояние да прокара увеличенията на цените въпреки предпазливите потребители, което вероятно говори за силата на нейните брандове. PepsiCo, в контраст, по-рано този месец отчете 3% спад в обема на напитките в Северна Америка и само 1% увеличение на приходите за сегмента, което показва много по-слабо ценообразуване. Акциите на Coca-Cola не се повишиха много след отчета във вторник, но отбелязаха стабилни печалби през седмицата, достигайки рекорден връх в петък.

Общата картина за индустрията на основните потребителски стоки е следната: тя успява да увеличи обемите си в световен мащаб, но с неравномерна ценова мощ, особено при потребителите с по-ниски доходи в САЩ. Това донякъде подкопава традиционната ѝ позиция в портфейлите на инвеститорите като сектор, който се справя по-добре, когато настъпят трудни времена – може би защото потребителите просто са изтощени от по-високите цени.

Този път секторът на основните потребителски стоки не изглежда като сигурно убежище, завършва Бек.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:16 | 30.07.24 г.
Най-четени новини
Още от Пазари виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
oliveconfiden
преди 2 месеца
Искате луд сeкc за 3 чaса, силна еpeкция, продължителна липса на еякyлация и повишен тeстостеpон! Сега е възможно и бeзoпасно, лично го изпpобвах! И прочетох за този метод тук:-- https://use.my/woodman
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още