IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Disney проучва програма за членство за отстъпки и привилегии, подобна на Amazon Prime 

Програмите за членство придобиха популярност сред търговците на дребно, тъй като им помагат да разберат по-добре навиците на клиентите

10:32 | 01.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка:  EPA/ALEX PLAVEVSKI
Снимка: EPA/ALEX PLAVEVSKI

Американската развлекателна компания Walt Disney Co. проучва възможността за създаване на програма за членство, която би могла да предложи отстъпки или специални привилегии, за да насърчи клиентите да харчат повече за стрийминг услуги, тематични паркове, курорти и стоки, твърдят запознати с дискусиите пред The Wall Steet Journal. 

Програмата би била донякъде подобна на Amazon Prime, която предлага предимства като безплатна доставка, отстъпки в магазините от марката Whole Foods и допълнителна услуга за стрийминг на видео срещу месечна или годишна такса, казват източниците. Вътрешнофирмено някои ръководители са наричали инициативата на Disney "Disney Prime", въпреки че това няма да бъде името на програмата, казва един от хората.

Дискусиите в Disney са в начален етап. Засега не е ясно колко ще таксува компанията за членство и колко време ще отнеме стартирането на такава програма.

Създавайки програма за членство, Disney залага на това, че ще може да предложи на клиентите си по-голяма стойност, като ги накара да харчат повече за продуктите и услугите на компанията, като същевременно предостави на концерна богат набор от информация за техните предпочитания.

Усилията се подкрепят от главния изпълнителен директор на Disney Боб Чапек, който както вътрешнофирмено, така и публично говори за възможността Disney да направи повече за кръстосаните продажби на клиентите, казват запознатите с дискусиите.

„Технологиите ни дават нови начини да персонализираме потребителското изживяване, така че да предоставяме забавления, преживявания и продукти, които са най-подходящи за всеки наш гост", каза в изявление Кристина Шейк, старши изпълнителен вицепрезидент и главен директор по комуникациите в Disney. „Програмата за членство е само една от вълнуващите идеи, които се проучват“.  

Disney вече има специална програма за суперфенове - Официалният фен клуб D23, която струва от 99,99 до 129,99 долара годишно и включва достъп до ексклузивни събития и стоки. Тази програма предложи през 2019 г. на членовете си тригодишен абонамент за Disney+ с отстъпка. Новата програма за членство ще бъде различна, тъй като ще бъде насочена към по-обикновени фенове и клиенти на Disney.


Като ранна стъпка за по-добро свързване на продуктите и услугите на Disney концернът работи върху това да даде възможност на абонатите на стрийминг услугата Disney+ да купуват стоки като тениски, тематични аксесоари и детски костюми, свързани с някои от предаванията, чрез сканиране на QR код в услугата, който препраща към уебсайта Shop Disney, казват източници, запознати с плана.

Един от примерите, които мениджърите са обсъждали като възможна връзка със стоки, е предлагането на ексклузивна играчка - версия на "тъмен меч" - оръжие от сериала "Мандалорианецът", посветен на "Междузвездни войни" - за продажба само на абонатите на Disney+, казва източник, запознат с плановете. Компанията очаква да въведе функцията за продажба на дребно в Disney+ още тази година.

Развлекателният концерн разполага с редица продукти и услуги, базирани на огромната му стабилна база от развлекателно съдържание. В допълнение към филмите и стрийминг програмите си компанията има тематични паркове и продава множество туристически преживявания - от круизи до пътувания с частни джетове, както и дрехи и играчки. 

През май  Чапек изтъкна „уникалната машина за синергия или франчайз" на Disney по време на разговор с анализатори от Wall Street, заявявайки, че компанията се различава от конкурентите си, защото може да достигне до хората по много различни начини.

Програмите за членство придобиха популярност сред търговците на дребно - от Amazon.com Inc. до Walmart Inc. и Starbucks Corp., тъй като помагат на компаниите да разберат по-добре навиците на клиентите при пазаруване, като същевременно предлагат отстъпки или привилегии, които ги насърчават да останат лоялни.

Услугите за стрийминг на видео могат да „подсладят“ още повече тези програми. Този месец Walmart заяви, че ще добави безплатен Paramount+ към своята програма за членство Walmart+, която струва 98 долара годишно, а Amazon предлага Prime Video чрез своята програма.

Конкуренцията в областта на стрийминга на видео се засили и всички големи играчи проучват различни начини за стимулиране на растежа - от продажба на реклами през повишаване на цените до нови партньорства за разпространение.

През тримесечния период, приключил на 2 юли, Disney+ набра 14,4 млн. нови абонати, с което общият им брой достигна 152,1 млн. Но компанията понижи прогнозата си, като заяви, че очаква да има 215-245 млн. абонати до септември 2024 г., отчасти поради загубата на правото да излъчва популярни индийски състезания по крикет.

Последна актуализация: 12:40 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още