Starbucks отчете тримесечни приходи и печалба, които надминаха очакванията на анализаторите, подкрепени от по-високите от прогнозираното международни продажби, пише CNBC.
В Китай, вторият по големина пазар на компанията, Starbucks е записала ръст на приходите от продажби в обектите ѝ, отворени от поне година, за първи път от третото фискално тримесечие на компанията за 2021 г., след като клиентите се завърнаха в кафенетата ѝ с падането на политиката за нулев Covid.
Въпреки това цената на акциите ѝ се понижи по време на следборсовата търговия във вторник, след като директорите потвърдиха прогнозата за цялата фискална година.
Веригата кафенета отчете 908,3 млн. долара нетна печалба за фискалното второ тримесечие, или 79 цента на акция, от 674,5 млн. долара, или 58 цента на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, Starbucks е спечелила по 74 цента на акция.
Нетните приходи от продажби са се увеличили с 14,2% до 8,72 млрд. долара. Приходите от продажби в обектите, отворени от минимум година, са нараснали с 11 на сто през тримесечието, надминавайки очакванията на StreetAccount за 7,1%. Както американският, така и международните пазари са надхвърлили очакванията с представянето си.
„Това е забележително на всяко ниво, но най-вече предвид, но конкретно предвид сезонния натиск, който обикновено изпитваме през [второто тримесечие]“, коментира главният финансов директор Рейчъл Руджери.
Приходите от продажби в търговските обекти на Starbucks в САЩ, отворени от поне година, са скочили с 12%, докато трафикът в тях е нараснал с 6%. Някои компании с ресторанти като собственика на Outback Steakhouse – Bloomin’ Brands, отчетоха намаляване на трафика, докато клиентите се отдръпват от храненето навън. Starbucks обаче се присъединява към играчи като McDonald’s и Chipotle Mexican Gril, които се радват на ръст на трафика.
Компанията заяви, че програмата ѝ за лоялност в САЩ се е разраснала с 15% спрямо година по-рано до 30,8 млн. души през тримесечието, завършило на 2 април.
Отвъд САЩ, веригата кафенета е постигнала 7% увеличение на приходите от продажби в обектите, отворени от минимум 12 месеца.
В Китай тази метрика е нараснала с 3%. Председателят на китайския бизнес на Starbucks Белинда Уон коментира, че бизнесът е записал 30% ръст на приходите от продажби през март, а тази инерция продължава и през третото фискално тримесечие.
„Много сме насърчени от сигналите, които виждаме, но минаваме през много неща“, коментира Руджери.
През миналото тримесечие тогавашният главен изпълнителен директор Хауард Шулц заяви, че компанията очаква бизнесът в Китай да се възстанови през втората половина на фискалната 2023 г.
Starbucks потвърди прогнозата за фискалната си година, като очаква ръст от 10 до 12 процента, а коригираната ѝ печалба на акция да се увеличи с 15-20%.
Starbucks е отворила 464 нетни нови ресторанти през последното тримесечие.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура