Продажбите на Rolex са достигнали 10 млрд. долара за пръв път, докато швейцарският бранд луксозни часовници печели пазарен дял, показва доклад на Morgan Stanley.
Доминиращата швейцарска марка часовници е произвела 1,24 млн. единици през 2023 г. с продажби за 10,1 млрд. шв. франка (11,5 млрд. долара). Това представлява ръст от 11% спрямо 2022 г., казват анализатори на Morgan Stanley и швейцарската компания LuxeConsult в доклад от сряда, добавяйки, че текущото ниво на пазарен дял на Rolex е „безпрецедентно“.
Производителят на моделите Daytona, Submariner и Datejust е увеличил пазарния си дял на пазара на дребно до малко над 30%, съобщава Bloomberg. Заможните купувачи избират часовници на женевския производител, който се контролира от благотворителен тръст, носещ името на Ханс Вилсдорф, който съосновава марката през 1908 г. По-евтиният бранд часовници Tudor, който е собственост на същата фондация, има продажби за около 545 млн. франка през 2023 г., изчислява Morgan Stanley.
„Никой друг луксозен бранд не може да претендира за подобна доминантна позиция в съответния си сектор“, пишат анализаторите на Morgan Stanley в доклада.
Louis Vuitton например държи дял от около 19% на пазара на луксозни чанти миналата година, казват анализаторите.
„Брандът Rolex остава безспорен номер 1 в индустрията на луксозните часовници с по-големи продажби от общите на следващите пет марки Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe и Richard Mille“, казват те.
Докладът показва, че продажбите на швейцарски луксозни часовници продължава да бъдат контролирани от шепа марки с годишни продажби от над 1 млрд. франка. Vacheron Constantin – историческата марка, управлявана от Richemont, се присъедини към елитния клуб за пръв път през 2023 г.
На другия края на спектъра едноименната марка на Swatch Group е продала над 2 млн. часовници модел MoonSwatch през 2023 г. и около 5,8 млн. часовници общо на средна цена от 141 франка, казват анализаторите. До голяма степен благодарение на MoonSwatch, който е колаборация с Omega, Swatch е била най-бързо растящата марка за втора поредна година.
Данните на Morgan Stanley и LuxeConsult са на база изчисления, тъй като швейцарските брандове часовници, включително Rolex, не разкриват индивидуалните си годишни продажби.
Говорител на Rolex е отказал коментар по доклада и изчисленията на Morgan Stanley.


Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
Манолова: След оставката следващата стъпка са честни избори
По сръбска телевизия: Борисов е сърбин, който не може да признае, че сърбин ВИДЕО
Време за промени в ИК има, машините могат да върнат доверието в гласуването
Сигнал за бомба на летището в Сараево, има евакуирани
Русия заяви, че е поела пълен контрол над ключовия град Купянск