IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Несигурността в Китай замъглява перспективите пред луксозния сектор

Инвеститорите се готвят за остро забавяне на луксозните продажби в стартиращия сезон на отчетите

13:42 | 10.04.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Michael M. Santiago/Getty Images
Снимка: Michael M. Santiago/Getty Images

Инвеститорите се готвят за остро забавяне на луксозните продажби, когато компаниите от сектора обявят резултатите си за първото тримесечие, отразявайки мудното китайско търсене и сравнението с миналата година, когато вдигането на ограниченията заради Covid в континентален Китай подкрепи продажбите, пише Ройтерс.

Най-голямата луксозна група в света LVMH първа ще представи отчета си на 16 април, последвана от конкурентите Kering, Prada и Hermes седмица по-късно. През май ще последват Burberry и Richemont.

Изненадващо предупреждение от Kering миналия месец, че продажбите за първото тримесечие ще намалеят с 10%, а не с 3%, както се очакваше от анализаторите, вече хвърли сянка върху сезона на отчетите.

Групата обвини срива на продажбите в Азия за водещия си бранд Gucci. Слабото представяне обаче предизвика опасения, че други луксозни модни марки може също да изпитват трудности в Китай.

„Имаме продължителна криза и не знам накъде се насочват нещата“, казва Оливие Абтан, консултант към AlixPartners.

„Всички двигатели на растежа са изключени от няколко тримесечия“, добавя той, описвайки срива като безпрецедентен.

Китайските туристи в Хонконг, Макао и Сингапур също явно не са от „харчещия вид“, посочват анализатори на HSBC.

Проблемите на Kering в Китай са част от причините, поради които оценката ѝ изостава от тази на конкурентите. Съотношението на цента спрямо печалбата за следващите 12 месеца е 16 пъти, докато при LVMH е 24 пъти, а при Hermes – 51 пъти, показват данни на LSEG.

Акциите на Kering са поевтинели с 15% от предупреждението насам, а на LVMH – със 7%. Hermes, която е смятана за по-малко уязвима от конкурентите заради по-богатата ѝ клиентска база, отчита спад в цената на акциите от 2%.

Остава несигурността за това доколко ще се възстанови апетитът на потребителите към луксозна мода в краткосрочен план, дори когато сравнимите числа станат по-малко предизвикателни. Годишният ръст на световните продажби на луксозни стоки ще се забави до 4-6% от близо 9% миналата година и двуцифрен ръст през предходните две години, смятат анализатори от Barclays.

Изправени пред нарастващи разходи за живот, купувачите са станали по-избирателни по отношение на луксозните стоки, разширявайки разликата между по-силно представящите се брандове, включително водещи марки като Louis Vuitton, Chanel и Hermes, и марки като Burberry, която е в процес на цялостно преструктуриране.

„Някои марки ще се възползват повече от други – започнахме да виждаме това много ясно през последните две години“, казва Карълайн Рейл, ръководител на премиум марките в Pictet Asset Management.

Очаква се растежът на продажбите да се забави дори за по-бързо развиващите се компании, като Prada, чийто бранд Miu Miu се превърна в хит сред по-младите китайски купувачи. Jefferies прогнозира световен ръст от 9,3% на продажбите на дребно на Prada за първото тримесечие.

JPMorgan прогнозира, че LVMH ще отчете стабилни общи продажби за първото тримесечие, с увеличение от 2% на подразделението за мода и кожени изделия, дом на Louis Vuitton и Dior. Продажбите на подразделението, което продава малки чанти Lady Dior на цена от 5400 евро и големи чанти Louis Vuitton Speedy за 10 хил. евро, нараснаха с 9% на годишна база през предходното тримесечие.

Консенсусните очаквания са за органичен ръст на продажбите на LVMH от 3% за трите месеца до края на март, 1% ръст за Richemont, 10% спад за Burberry и 13% ръст за Hermes, показват данни, цитирани от UBS.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:43 | 10.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още