IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Louis Vuitton се опитва да превземе Олимпийските игри в Париж?

Гигантът LVMH е най-големият местен спонсор на събитието и е готов да блесне под светлините на прожекторите

18:33 | 03.02.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Nathan Laine/Bloomberg
Снимка: Nathan Laine/Bloomberg

Летните олимпийски игри ще се проведат в Париж и въпреки обещанията за по-строго събитие най-голямата компания за луксозни стоки в света се отнася към събитието като към свое.

LVMH, която е оглавявана от Бернар Арно, прави всичко възможно, за да превземе Париж през 2024 г., пише Wall Street Journal.

Една от марките ѝ бижута – Chaumet, създава златни, сребърни и бронзови медали за Олимпийските и Параолимпийските игри. Един от модните ѝ брандове – Berluti, пък създава униформите, които френските спортисти ще носят по време на пищна церемония по откриването. Шампанското Moët и конякът Hennessy пък ще се предлагат във всяка VIP ложа.

Тази ключова роля по време на продължаващата месец еуфория около Олимпийските и Параолимпийските игри струва на LVMH 150 млн. евро, твърди източник, запознат с въпроса. Това прави групата най-големия местен спонсор на Париж 2024.

„Игрите са в Париж, а LVMH представлява имиджа на Франция“, твърди Антоан Арно, най-големият син на Бернар Арно и председател на Berluti. „Няма как да не сме част от това“.

Насочването на конгломерата към Олимпиадата отразява по-големия стратегически скок в спорта от страна най-големите компании за луксозни стоки в света. Те осъзнават, че нарастващ дял от техния бизнес зависи от потребители, до които могат да достигнат чрез изключително популярни събития, които обръщат гръб на старомодната екслузивност. Около 60% от продажбите на луксозни стоки в света днес идват от хора, които харчат по-малко от 2000 евро годишно за такива продукти, твърди Boston Consulting Group.

Не много отдавна масовите спортни събития се смятаха за нещо под нивото на луксозните марки от най-висок клас, които предпочитаха да се насочат към клубовете по голф, тенис, поло, ветроходство и Формула 1. Но в ерата на социалните мрежи, където спортистите безпроблемно достигат до глобалния пазар и влияят на потребителите, редом с поп звезди и холивудски актьори, обхватът, който имат, и универсалната им привлекателност станаха твърде значими, за да бъдат подминати.

През 2022 г. човекът с най-много последователи в историята на социалните мрежи – португалската футболна звезда Кристиано Роналдо – се появи в кампания на Louis Vuitton. На шахматната дъска срещу него седеше най-големият му съперник, аржентинецът Лионел Меси. Въпреки че двамата така и не са били заедно на фотосесията, направена от Ани Лейбовиц, това не попречи на рекламата да се превърне в една от най-харесваните снимки в Instagram.

Преди Олимпийските игри Vuitton спонсорира фехтовач и плувец, докато Dior на LVMH подкрепи гимнастичка и тенисистка в инвалидна количка.

Много от конкурентите на LVMH предприеха подобни ходове. Миналото лято Prada спонсорира националния отбор на Китай на Световното първенство по футбол за жени. Публикацията за обявяване на партньорството беше гледана 300 млн. пъти в китайската социална мрежа Weibo. Gucci подписа с редица спортисти, включително с английския футболист Джак Грийлиш и италианския тенисист Яник Синър. Никой обаче не се е опитвал да превземе цяло събитие с размера на Олимпийските игри.

Последна актуализация: 18:33 | 03.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Спорт виж още

Коментари

Финанси виж още