IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на LVMH са забавили растежа си в края на годината

Основната причина за резултатите е по-слабото потребление в Китай

09:30 | 27.01.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

LVMH, собственик на брандове като Dior и Louis Vuitton, отбеляза по-слаб ръст на продажбите през четвъртото тримесечие, тъй като пандемичните ограничения в Китай и разпространението на Covid-19 са засегнали разходите на този жизненоважен пазар.

Януари обаче започва добре, обяви гигантът в луксозните стоки.

Ключовото подразделение за модни и кожени стоки отчита ръст на органичните продажби от 10% през последните три месеца на годината, заяви LVMH в четвъртък. Това е малко над оценките на анализаторите и е най-бавният темп за годината, пише Bloomberg. Основният източник на печалба за групата Louis Vuitton е преминал границата от 20 млрд. евро по продажби миналата година, а LVMH отбелязва рекордни приходи за цялата 2022 г.

Милиардерът Бернар Арно, главен изпълнителен директор на LVMH и най-богатият човек на света, заяви, че компанията има увереност, насочвайки се към 2023 г., но остава „бдителна за настоящите несигурности“.

Донякъде по-слабите резултати за тримесечието повтарят тези на конкурентите Richemont, който е собственик на Cartier, и Burberry. И двете отчетоха спад на търсенето в Китай в края на 2022 г., но заявиха, че продажбите там са се възстановили този месец. Главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гийони каза пред репортери, че резултатите в Китай „са силно надолу“ миналото тримесечие, но че нещата са по-добре там тази година.

Резултатите на LVMH бяха описани като „смесени“ от анализатора на Citigroup Тхомас Шаво, който подчерта по-ниската от очакваното оперативна печалба. Това се дължи отчасти на по-високите разходи за реклама и промоции през втората половина на годината.

Въпреки това LVMH засега отчита стабилен растеж на фона на високата инфлация и по-бавния растеж, което я прави любима на инвеститорите. Групата за луксозни стоки наскоро стана първата европейска компания, миналата границата от 400 млрд. евро пазарна капитализация.

Макар че LVMH не представи данни само за Китай, продажбите в Азия без Япония са потънали с 8% миналото тримесечие. Това контрастира с растеж от 22% в Европа, 29% в Япония и 7% в САЩ, посочи Гийони.

Китайските потребители у дома и в чужбина представляваха една трета от пазара на лични луксозни стоки през 2019 г., но този процент се сви до между 17 и 19% миналата година, посочва Bain & Co.

Отделно Арно заяви, че печалбата от повтарящите се операции в Tiffany & Co., придобита преди две години, е била над 1 млрд. евро миналата година. Милиардерът заяви, че вярва, че оценката ѝ вероятно ще се удвои спрямо тази, когато LVMH купи американския бранд за бижута.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:31 | 27.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още