Онлайн групата за бърза мода Shein е увеличила повече от два пъти печалбата си, докато е в очакване на одобрение от регулаторите в Пекин за листване в Ню Йорк или Лондон, пише Financial Times.
Shein е генерирала рекордните над 2 млрд. долара печалба за 2023 г. и е записала близо 45 млрд. долара брутна стойност на стоките – общата стойност на продадените продукти в нейния уебсайт, твърдят четирима източници, близки до компанията, която е основана в Китай, но прехвърли централата си в Сингапур.
Печалбата на групата за миналата година е надминала 700-те млн. долара нетна печалба, която записа за 2022 г. и 1,1 млрд. долара за 2021 г., сочат финансови документи, разгледани от Financial Times.
Конкурентите H&M и Inditex (собственикът на Zara) са генерирали съответно 820 млн. долара и 5,8 млрд. долара нетна печалба за последната си фискална година.
Shein, чиито дрехи са популярни сред младежите, чака регулаторите в Пекин и Вашингтон да дадат зелена светлина за листването, което се очаква да бъде най-голямото за годината. При последния си кръг на финансиране групата беше оценена на над 60 млрд. долара. Shein отказва да коментира финансовите си резултати.
IPO-то се разглежда като пример за отношението на Пекин към компании, които са основани в Китай, но са пререгистрирани в чужбина, за да избегнат геополитическото напрежение. То също така е тест за желанието на Пекин да позволи на китайските фирми да наберат милиарди на Wall Street след репресиите срещу технологичния сектор.
Двама източници, запознати с напредъка на Shein по отношение на листването, очакват Китайската комисия за регулиране на ценните книжа и Администрацията на киберпространството на Китай да одобрят продажбата на акции през следващите седмици.
Въпреки че Shein премести централата си в Сингапур и осъществява всичките си продажби извън Китай, компанията е основана в китайския град Нанкин и продължава да управлява по-голямата част от бизнеса си от страната, което кара групата да търси одобрение от местните регулатори.
В края на 2022 г. Shein имаше 10 382 работници в континенталната част на Китай, работещи за повече от дузина дъщерни дружества и занимаващи се с всичко – от логистика до програмиране, показва доставчикът на данни Tianyancha. За сравнение LinkedIn показва, че компанията има приблизително 200 служители в Сингапур.
Сю Янтиен, 40-годишният основател на компанията, известен още като Скай Сю, е роден в Китай, но последва Shein и се премести в Сингапур. Той притежава 37% от компанията, показват документи, подадени в САЩ. Сред другите големи акционери се нареждат Sequoia China, General Atlantic и суверенният фонд на Абу Даби Mubadala.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка