Руският интернет гигант „Яндекс“ постепенно прекратява дейността на своята услуга за хранителни стоки Yango Deli в Париж, съобщи негов говорител в четвъртък, като се позова на лоши резултати и намекна, че може да последва излизане и от лондонския пазар.
Услугата, която има за цел да доставя поръчки за хранителни стоки в рамките на 15 минути, използвайки „тъмни складове“ - специализирани складове, които обслужват само онлайн клиенти - оперира също така в Израел и под друга марка на основния си пазар в Русия.
„Yango Deli постепенно преустановява дейността си по свръхбърза доставка на хранителни стоки в Париж", заяви говорител на Yango Deli пред Ройтерс. „Това беше пилотен проект с малък брой складове и той не постигна нашите вътрешни цели“.
Говорителят също така заяви, че към лондонското подразделение има интерес от други компании.
„Пазарът на свръхбързи доставки в Лондон е силно конкурентен и ние виждаме значителен интерес към нашия бизнес там, включително от страна на равнопоставени компании", каза говорителят, като добави, че не може да даде повече подробности.
Източник, запознат с въпроса, заяви, че дискусиите за закриване на операцията в Париж, която стартира миналото лято, са в ход от началото на февруари, като решението е фокусирано върху резултатите.
За Лондон, където услугата стартира през есента на миналата година, източникът заяви, че Yango Deli разглежда няколко сценария за запазване на постигнатото от екипа, един от които е евентуална продажба,.
Компанията разполага с пет тъмни склада в Лондон, в които се съхраняват около 2 500 артикула. Постоянните клиенти са около 40%, което според собствените оценки на Yango Deli е с около 1,5% повече от средното за пазара.
Лондонското подразделение се управлява на местно ниво от Deli International Limited, регистрирано в Обединеното кралство дружество.
Листната на Nasdaq и в Нидерландлия, „Яндекс“ и нейните дъщерни дружества досега са избягвали западните санкции, които орязаха достъпа на Русия до световните финансови системи и вериги за доставки.
Бившият заместник-изпълнителен директор Тигран Худавердян напусна компанията, след като Европейският съюз му наложи индивидуални санкции, което според „Яндекс“ е било шокиращо и изненадващо.
ЕС разкритикува компанията за това, че предупреждава руските потребители, които търсят новини за Украйна в нейната търсачка, за ненадеждна информация в интернет.
Междувременно компанията сигнализира, че не разполага със средства за покриване на потенциално изкупуване на конвертируеми облигации поради спиране на търговията с акциите ѝ, листвани на Nasdaq, а по-рано през март изтичане на данни разкри личните данни на потребителите на нейното приложение за доставка на храна "Яндекс Еда".


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"