IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nintendo осъществи сплит на акциите в опит да привлече нови инвеститори

Компанията продължава да се бори с проблемите с веригите на доставки

12:30 | 30.09.22 г.
Снимка: Chona Kasinger/Bloomberg
Снимка: Chona Kasinger/Bloomberg

Nintendo осъществи по-рано обявения сплит на акциите в съотношение 10 към едно, целящ да намали цената на отделните книжа, така че да привлече нови инвеститори в над 100-годишния японски гейминг гигант, пише CNBC.

Книжата приключиха сесията на ниво от 6043 йени (41,76 долара), след като в сряда завършиха търговията на цена от 59 700 йени. Стойността на акциите се намаля с повече от 1% в петък следобед в Азия.

Всяка от обикновените акции на Nintendo е разделена на 10, оттук и намалението в стойността.

Ходът цели да привлече по-широк кръг от инвеститори. В Япония обикновено инвеститорите трябва да купят пакет от 100 акции в една компания. При старата цена на книжата на Nintendo, това би им струвало минимум 5,97 млн. японски йени, или малко над 41 200 долара. След сплита 100 акции ще струват 604 300 японски йени, т.е. малко над 4170 долара при цената от края на търговията в четвъртък. Това потенциално може да ги направи по-достъпни за хората, които искат да инвестират в Nintendo.

„Сега Nintendo е по-достъпна, особено за по-младите хора – вид инвеститори, които стават все повече в Япония през последните години“, коментира Серкан Тото, главен изпълнителен директор на базираната в Токио консултантска компания Kantan Games.

Редица големи технологични фирми, включително Apple и Amazon, обявиха сплитове на акциите през последните няколко години. Въпреки че този ход не променя фундаментално компаниите, то прави покупките на акции по-достъпни.

Сплитът се случва във важен момент за 133-годишната Nintendo предвид предизвикателствата в индустрията за видеоигри. През второто тримесечие на годината оперативната печалба на Nintendo спадна с 15%, а продажбите на нейната водеща конзола за игри Switch също намаляха. Японският гейминг гигант е изправен пред предизвикателства във веригата на доставките, които възпрепятстват способността му да отговори на търсенето на Switch.

Въпреки това игрите на Nintendo все още са привлекателни за широк кръг от потребители. Този месец компанията заяви, че продажбите на Splatoon 3 в Япония са надхвърлили 3,45 млн. бройки – вътрешен рекорд за софтуер за Nintendo Switch за първите три дни на продажбите му. Splatoon 3 беше пусната на 9 септември.

Освен това Nintendo се подготвя да пусне нови игри в следващите месеци, включително ново заглавие от франчайза Pokemon.

Последна актуализация: 12:26 | 30.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още