IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Meta се насочва към изкуствения интелект, докато бизнесът ѝ се възстановява

Добрите стари социални мрежи стоят в основата на връщането към успеха

19:29 | 28.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

Едно нещо, което пречи на възстановяването на бизнеса на Meta на този етап, са усилията ѝ, свързани с метавселената. Reality Labs, подразделението на компанията, натоварено със създаването на софтуер и хардуер за метавселената, отчете оперативна загуба от близо 3,7 млрд. долара, показа отчетът на Meta за третото тримесечие. Това се оказа с 40% повече от година по-рано.

Освен това компанията предупреди, че очаква оперативната загуба на Reality Labs да нарасне значително през 2023 г. Въпреки че усилията не се отплащат, това продължава да е фокус на Зукърбър, споделят източници, запознати с въпроса.

Продължаващата зависимост от Facebook

Въпреки усилията за ребрандиране, компанията продължава да е силно зависима от Facebook. Външни анализатори прогнозират, че Instagram носи между 40 и 50 на сто от рекламните приходи на Meta, но вътрешни статистики, разгледани от Wall Street Journal, показват, че Instagram генерира малко повече от 30% и не обещава бърз растеж.

Това оставя краткосрочното финансово бъдеще на Meta зависимо от доброто старо синьо приложение, което отговаря за над две трети от общите приходи. Вътрешните статистики на Meta разкриват, че бизнесът е сравнително устойчив. Данни, събрани в средата на четвъртото тримесечие, показват, че времето, прекарано във Facebook през годината, е нараснало по света, включително на развитите пазари.

Времето, прекарано в продуктите на компанията като цяло, се е увеличило с повече от 5% до над 230 млн. часа на ден в САЩ, които отговарят за 40% от глобалните приходи на Meta. По-голямата част от ръста се дължи на Reels. Макар че тази функция често е свързвана по-скоро с младите потребители и Instagram, потребителите на Facebook изглежда също започват да ползват кратките видеа.

Определянето кои видеа от Reels да се показват на хората е по-трудно от показването на потребителски публикации, споделени от акаунти, които хората следват. Всяка препоръка на Reels, направена от алгоритмите на Meta, изисква платформата да предвиди кои от милионите клипове е вероятно да бъдат най-ангажиращи.

За да подобри препоръките на Reels и да се конкурира по-добре с изключително успешния механизъм за препоръки на TikTok, Meta приоритизира подобряването на своите алгоритми с изкуствен интелект. Чрез тях тя може по-добре да научи от какъв вид съдържание се интересуват потребителите, когато гледат Reels, твърдят източници, запознати с въпроса. Освен това компанията ще може да управлява системите си за препоръки на по-ефективни микропроцесори.

Генерирането на средства от Reels остава допълнително препятствие. Бързото навлизане на видео функцията създаде проблем в краткосрочен план: тъй като рекламите във видеата в Reels в момента не се продават толкова много, колкото тези в обикновените публикации и Stories, нарастващият дял на потреблението на съдържание в Reels намалява приходите от реклама. За да защити печалбата си, компанията намали популяризирането на Reels, което сви времето за гледане с 12%.

Това, че Reels вече не се нуждае от помощ, окуражава директорите. „Ние успешно се конкурираме на горещия пазар на кратки видеа“, пише Алисън, лидерът на Facebook, в коментарите към своя екип.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:29 | 28.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още