IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Meta се насочва към изкуствения интелект, докато бизнесът ѝ се възстановява

Добрите стари социални мрежи стоят в основата на връщането към успеха

19:29 | 28.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

Предизвикателствата, свързани с хода на Apple и нарастващата популярност на TikTok, съчетани с компаниите, които значително ограничават разходите за реклама заради икономическата криза, засегнаха финансовите резултати на Meta миналата година и нанесоха опустошителен удар на акциите ѝ.

Предизвикателна година

Приходите намаляха през второто и третото тримесечие – първите два подобни спада в историята на Meta като листната компания, а печалбата се срина рязко. Цената на акциите на гиганта се понижи с почти 25% само за един ден, след последния финансов отчет, а дни по-късно достигна най-ниското си ниво от края на 2015 г. Скоро след това Meta каза, че ще съкрати повече от 11 хил. служители, или 13% от работната си сила. Зукърбърг се извини, че погрешно е разтълкувал траекторията, по която ще се движи компанията.

Книжата на Meta някак се възстановиха, но все пак завършиха 2022 г. с близо две трети понижение на стойността, изтривайки повече от 600 млрд. долара пазарна капитализация. От началото на годината цената на акциите е нараснала с 22%.

Анализатори очакват компанията да отчете пореден спад на печалбата и ускоряване на понижението на приходите. Meta все пак може да отговори на тези очаквания, но и да даде по-добра прогноза на бъдещето.

Документите, разгледани от Wall Street Journal, предполагат, че Meta има напредък поне на няколко ключови фронта. Но все пак има и поводи за скептицизъм. Те предполагат, че макар времето, прекарано в приложенията на Meta, да се е увеличило от средата на преходното тримесечие, създаването на съдържание и ангажираността са продължили да спадат, особено сред младите потребители. Създаването на изчезващите Stories – до този момент основен лъч светлина в генерираното от потребители съдържание – се оказа с около 10% под очакванията на компанията в средата на последното тримесечие, а потребителите във Facebook и Instagram са публикували и коментирали по-малко.

Въпреки че Meta постигна напредък с Reels, вътрешно няма съмнение, че платформите на гиганта вече не разполагат с културната мощ, която имаха някога. Конкурентът TikTok беше най-сваляното мобилно приложение по света през миналата година, при това с много голяма преднина. Тази платформа, която е собственост на китайската ByteDance, сега се използва от две трети от американските тинейджъри.

„Създателите на съдържание вярват, че TikTok е най-добрият начин да се представиш пред по-младата аудитория“, гласи вътрешна презентация. „Ако нещо стане популярно в TikTok, те са уверени, че ще се представи добре и другаде“.

Meta засили разходите си за изкуствен интелект в зората на промените на Apple. Производителят на iPhone даде възможност на потребителите лесно да се откажат от възможността приложения като Facebook да следят активността им на устройства на Apple. Компанията описа тези промени като начин за подобряване на поверителността, давайки на потребители по-голям контрол върху това кои приложения могат да ги следят и кои не.

Това попречи на Meta да насочва реклами и да проследява кога тези реклами водят до продажби – жизненоважна информация за търговците.

Последна актуализация: 19:29 | 28.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още