Рекламният ветеран Мартин Сорел вярва, че Meta ще се възстанови „изключително силно тази година“ и дава обещаваща прогноза за американските технологични гиганти въпреки предизвикателствата от 2022 г. и масовите съкращения, пише CNBC.
Американските компании от сектора се разделиха с над 60 хил. служители през миналата година, след като забавянето на икономическия растеж, по-високите лихвени проценти в отговор на ускоряващата се инфлация и по-голямата конкуренция свиха маржовете и нанесоха удар на цените на акциите на гигантите.
През ноември компанията майка на Facebook – Meta, обяви, че планира да съкрати 13% от служителите си, което се равнява на около 11 хил. служители. Освен това даде мрачна прогноза за четвъртото тримесечие, което изтри около една четвърт от пазарната ѝ капитализация, тласкайки цената на акциите на компанията до най-ниското им ниво от 2016 г.
По-широкото забавяне на онлайн разходите и конкуренцията от играчи като TikTok, както и предизвикателствата, свързани с промените в политиката за поверителност на Apple, препънаха бизнеса на социалната мрежа през последната година.
Компанията също така понесе значителен удар от огромната си инвестиция в изграждането на метавселената – стратегия, която доведе до разногласия сред анализатори и инвеститори.
Сорел, изпълнителен председател на британската рекламна агенция S4 Capital, очаква Meta да отговори на повечето от тези бизнес предизвикателства през 2023 г., докато се възползва от повторното отваряне на китайската икономика.
„Смятам, че ще видим Meta да се завръща изключително силно тази година, благодарение на Reels и бизнес чатовете, за да се справи с конкуренцията на TikTok и други играчи, предлагащи кратки видеа“, коментира Сорел в кулоарите на Световния икономически форум в Давос, Швейцария.
„Google имаше стабилна изминала година и мисля, че и тази ще е силна. Amazon увеличи рекламните си приходи от 31 млрд. до 41 млрд. долара, като мисля, че след време сумата ще достигне 100 млрд. долара въпреки това, което виждаме по отношение на работните места и наемането на кадри“, посочва той.
Сорел създаде S4, която работи както на пазара на дигитална реклама, така и в сферата на дигиталната трансформация, след като напусна рекламния гигант WPP през 2018 г. В сряда S4 потвърди годишната си прогноза, а Сорел каза, че приоритетите на клиентите му, свързани с разходите за реклама за 2023 г., ще са свързани с намаляване на разходите за дигитална трансформация и с по-голяма продуктивност.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
преди 2 години ***. DEFAULT. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години докато предлагат да се направиш на кон с капаци чрез шлем на главата - ЧОВЕШКИ МОЗЪК И ЕСТЕСТВЕН ИНТЕЛЕКТ ТОВА НЕМА ГО ПРИЕМЕ. МЕТА РАВНО НА ФАЛИТ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар