IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбата на звеното за климатици на Fujitsu е в застой

Компанията не успява да постигне споразумения за цената на дела

11:20 | 19.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбата на мажоритарния дял на Fujitsu в звеното ѝ за производство на климатици е в застой, докато наддаващите не успяха да се споразумеят за цената, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.

Ръстът на цената на Fujitsu General натежа на преговорите за 42-процентния дял, допълват източниците, пожелали да останат анонимни, защото нямат право да коментират публично въпроса.

Стойността на книжата на Fujitsu General се понижи с повече от 10,3% в Токио, след като Bloomberg News обяви новината. Това е най-големият дневен спад от януари 2018 г. И все пак за последните 12 месеца цената на акциите е нараснала с 39 на сто, оценявайки компанията на около 353 млрд. йени (2,6 млрд. долара), а делът се равнява на около 1,1 млрд. долара.

На този етап не са взети никакви финални решения и дискусиите могат да продължат по всяко време, посочват източниците. Fujitsu все още може да потърси други купувачи на активите, твърди един от източниците.

Японската IT фирма води преговори с потенциални купувачи, включително компаниите за дялово инвестиране Bain Capital и KKR & Co. и шведския производител Nibe Industrier. През март Nibe каза, че е решила да не продължава с процеса по оценка на потенциалното придобиване на цялата Fujitsu General или на мажоритарен дял.

„Вярно е, че обмисляме различни начини да максимизираме стойността като независим бизнес, но нищо не е решено на този етап“, коментира представител на Fujitsu, но отказва да разкрие повече подробности. Представители на Bain, Fujitsu General и KKR са отказали да коментират.

Fujitsu, която в най-добрите си дни произвеждаше всичко – от лаптопи до суперкомпютри и чипове, мобилни телефони и уреди за дома, се отказа от по-голямата от продуктовите си линии, за да се фокусира върху системите за информационни и комуникационни технологии за бизнеса. Компанията цели бърза продажба на целия дял в производителя на климатици, докато се опитва да продаде неосновни операции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:20 | 19.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още