IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как алгоритмите и технологиите захранват успеха на Netflix?

Стрийминг гигантът разполага с изключително детайлни данни за своите потребители

17:30 | 05.08.23 г.
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg

Предимството на Netflix с данните

Способността на Netflix да използва данни ѝ е помогнала в стрийминг бизнеса да задържи абонатите с оригинално съдържание, без да прекалява финансово. Тя добави 5,9 млн. абонати през последното тримесечие, а печалбата ѝ нарасна през същия период. Тя отдава това на спирането на споделянето на пароли. Също така се похвали, че има най-добрите оригинални стрийминг сериали в САЩ за всичките 25 седмици на 2023 г., с изключение на една. За сравнение, Disney и други конкуренти не спират да губят пари от стрийминга.

Скорошен закон в Калифорния хвърля поглед върху събирането на данни от Netflix и как компанията може да ги използва в своя полза срещу конкуренти в стрийминга и с преговорите си с различни кадри.

Законът за защита на личните данни на потребителите в Калифорния, който влезе в сила през 2020 г., изисква компаниите да предоставят на клиентите при поискване информацията, която имат за тях. По думите на Бренън Шафнер от Университета на Чикаго, ако поискате, Netflix предоставя данни, които са с изненадващо ниво на детайлност.

Те включват „подробни отчети за всяко съдържание, с което сте се ангажирали, откакто сте създали акаунта си“, коментира Шафнер, включително колко дълго сте гледали, къде сте били, когато сте гледали, както и какви устройства сте ползвали. Netflix също така има безпрецедентни данни за това какво ви е накарало да гледате нещо на първо място, под формата на детайлни записи за това как сте се движили в менютата на услугата и върху какво сте кликнали.

Netflix обяснява, че тези данни захранват нейния алгоритъм за препоръки и визуализации.

Как данните оформят съдържанието?

Един от начините да се разбере как Netflix ползва информацията е да се надникне в начина, по който компанията решава кое съдържание да поднови за нови сезони.

Средно едно шоу в традиционна телевизионна или кабелна мрежа, което се подновява, продължава шест сезона, казва Оливия Дийн, старши анализатор в Ampere, компания за анализи, която събира данни за медии и развлечения.

В Netflix обаче сериалите обикновено продължават само за около три сезона. Това важи поне от 2020 г., допълва тя, макар че бихте очаквали, че тази цифра ще се повиши с течение на времето.

Това предполага, че заглавията, които надхвърлят три сезона, имат ограничена полезност по отношение както на привличането, така и на задържането на абонати, смята Дийн. (Разбира се, Netflix наистина има някои отдавна вървящи сериали – „Big Mouth” достигна осем сезона).

Постоянният ангажимент на Netflix към режисираните предавания – през последното тримесечие режисираните заглавия са били две трети от общото съдържание, които Netflix е решил да поднови – предполага, че компанията е установила, че възвръща инвестицията си по отношение на привличането и задържането на абонати.

Netflix има подробни данни за всеки филм или сериал, който сте гледали в услугата, включително къде сте били, какви устройства сте използвали и как сте стигнали до тях през менютата.

Като се има предвид, че режисираните продукции струват много повече за създаване от нережисираните, като риалити шоута и документални филми, това показва, че предимствата на Netflix  в областта на данните, които според компанията ѝ дават повече увереност, че за съдържанието на компанията ще има публика, продължават да се отплащат.

Последна актуализация: 17:31 | 05.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още