Причините, поради които хибридният модел за онлайн пазаруване "Click and collect" не се предлага масово от търговци в България, са няколко. На първо място е фактът, че работодателите трябва да обучат персонала си на нов вид дейност. На следващо място е технологичната причина – трябва да се направят известно количество подобрения по системите, които търговците използват. Това коментира Стефан Чорбанов, съосновател и управител на Stenik Group, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Хибридният модел на онлайн пазаруване, известен като "Click and collect", съществува още преди пандемията, но през този период няма голяма популярност. Това е метод, при който потребителите на онлайн магазини избират продукти в интернет пространството, но вместо доставка с куриер, те избират пратката да бъде подготвена във физическия магазин на търговеца и да отидат да я вземат в подходящ за тях момент.
Чорбанов посочи, че над 50% от потребителите в Западна Европа са пазарували поне веднъж чрез метода "Click and collect", което доказва, че този подход набира все по-голяма популярност. В САЩ около 10% от общият ритейл минава през този метод, каза гостът.
Към момента в България нуждите на самите потребители изпреварват готовността на търговците за имплементация на този метод. У нас предимствата на този метод за пазаруване не са достатъчно добре обяснени от търговците. „Сред предимствата са безплатна доставка, по-бързото взимане на пратката, има по-голяма поверителност“, посочи гостът.
Събеседникът сподели, че това което ще накара и българите да пазаруват чрез хибридния метод, е тенденцията някои брандове да отварят повече физически магазини в по-малките населени места заради покачващата се средна заплата и покупателната стойност в страната.
Според Чорбанов все по-бързо ще се разпространяват и мобилните приложения на онлайн магазините у нас. Гостът се обърна към българските търговци и заяви, че за да бъдат конкурентни, трябва да помислят за разработка на мобилни приложения, което ще повиши лоялността на потребителите, средната стойност на кошницата и честотата на покупките.
Повече за нагласите на българските потребители и промените в онлайн пазаруването може да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията