Смартфонът е бил водещо средство за пазаруване по време на Черния петък, сочат данни на платформата BeyondCart.
Събраната от платформата информация показва, че оборотът от мобилните приложения в много от секторите вече се изравнява с този от съответния уеб магазин. В модната индустрия например той достига 45% от целия обем на продажбите, докато в сегмента на здравето и добавките този показател е около 40%. При продуктите за красота оборотът от мобилно приложение е около 50%, в сегмента на храните и напитките двата търговски канала също са почти поравно.
Източник: BeyondCart
Данните на платформата за ръста на онлайн пазаруването у нас показват, че България следва почти плътно световните тенденции. В САЩ например 79% от всички взаимодействия при пазаруване – както преглеждане, така и покупки, вече се извършват чрез смартфони, независимо дали е през мобилна уеб версия, или мобилно нейтив приложение. Този дял на мобилно пазаруване в Европа също расте постоянно и българските онлайн търговци се подготвят технически за това.
„Този тренд, от своя страна, води и до някои важни промени в поведението на потребителите. Тези, които пазаруват през мобилни устройства, по-често добавят артикули в своята кошница, поради което процентът на изоставените колички е доста по-висок. Налага се нов тип поведение, при което потребителите използват кошницата като място, където могат да съхраняват желаните артикули, подобно на списък с пожелания“, споделя Димитър Груев, мениджър стратегически партньорства в BeyondCart.
Данните на дружеството показват още, че през седмицата на Черния петък има повишение на времето, прекарано от клиентите в приложенията, управлявани от платформата на BeyondCart – средно до 3229 часа. За сравнение, същият показател през обичайна седмица е 2300 часа. Средната стойност на една поръчка по време на Черния петък е достигнала 119,25 лв. в сравнение със 108 лв. през останалото време (агрегирани данни от всички индустрии). Средната стойност на количките в мобилните приложения е с около 15% по-висока от тази в уеб онлайн магазини на същите брандове. Очаква се този тренд да се задържи и извън празничните периоди на годината. Наблюдава се и двукратно увеличение на изтеглянията на приложенията в този период.
Друг важен аспект от по-широкото използване на мобилни телефони са разширените възможности за игровизация (gamification). Общо над 20 хил. потребители са участвали в игри с награди или промо кодове през ноември и са направени над 1000 допълнителни поръчки в приложенията, веднага след спечелване на код.


Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав