IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Spotify губи пореден ключов директор

Компанията ще се раздели с главния си финансов фиректор Пол Вогел, който си тръгва през март

13:58 | 08.12.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Spotify Technology съобщи, че главният ѝ финансов директор Пол Вогел се оттегля от компанията – поредно напускане на представител на висшия мениджмънт на музикалния стрийминг гигант след мащабните съкращения, обявени тази седмица, пише Bloomberg.

Компанията заяви, че търси кой да поеме поста. Междувременно Бен Кунг, вицепрезидентът по финансово планиране и анализи в Spotify, ще поеме допълнителни отговорности. Последният работен ден на Вогел в компанията ще бъде на 31 март.

„Spotify навлиза в нова фаза и се нуждае от нов главен финансов директор с различен опит“, коментира главният изпълнителен директор Даниел Ек.

Вогел се присъединява към ръководителя на маркетинга Таджа Алави, който също се оттегли от компанията. Тези оставки показват, че големите съкращения, обявени от Spotify тази седмица, обхващат най-високите ръководни позиции.

Алави, който започна работа в аудио стрийминг гиганта. след като работи в Uber Technologies и Chime Financial, ще запази настоящата си роля до февруари.

Мълвата за оттеглянето на Алави изненада някои служители на Spotify. Миналата седмица представители на компанията се събраха с рекламодатели и партньори в подкастите за празнично събитие в скъп ресторант в Ню Йорк.

Имаше много поводи за празнуване. Компанията тъкмо беше завършила пускането на годишния си музикален обзор Wrapped, който позволява на потребителите да споделят данни за това как са ползвали услугата през годината. Това е и една от най-успешните маркетингови кампании на гиганта.

Но доброто настроение не се запази дълго. Само няколко дни по-късно компанията обяви масови съкращения, засягащи общо 1500 души.

„Все още имаме твърде много хора, посветени на подпомагането на работата и дори на работа около работтата, вместо да допринасят за възможности с реални действия“, коментира Ек по-рано тази седмица. „Повече хора трябва да се фокусират върху работата за нашите ключови заинтересовани страни – творци и потребители“.

От 2020 до 2022 г., докато се разширяваше в сферата на подкастите и аудиокнигите, Spotify удвои работната си сила. Но залогът ѝ в подкастите не оправда огромните ѝ амбиции, оставяйки Ек с тежката задача да свие мащаба на бизнеса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:58 | 08.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още