IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

TikTok и Meta дават на съд новите такси на ЕС за модериране на съдържанието

Според компаниите таксите, които трябва да плащат, са неправомерно по-големи в сравнение с конкурентите им

16:33 | 08.02.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Социалните медии TikTok и Meta Platforms атакуват регулаторите на Европейския съюз в съда заради налагането на по-големи такси върху тях в сравнение с конкурентите им съгласно новите правила за модериране на съдържанието, съобщава Bloomberg.

TikTok на китайската ByteDance е завела дело срещу Европейската комисия (ЕК) на 6 февруари, а американската Meta, която е собственик на Facebook, Instagram, WhatsApp и други услуги, е завела своя иск ден по-рано, показват документи. И двете компании атакуват метода на ЕС за изчисляване на таксите, заявявайки, че ще трябва да плащат много по-голям дял от останалите технологични гиганти, които реално може да имат по-голяма потребителска база.

“Не сме съгласни с таксата и обжалваме на редица основания, включително използването на погрешни оценки на трети страни за месечния ни брой активни потребители като база за изчисляване на общата сума“, казват от TikTok в изявление в четвъртък, след като искът се появи на сайта на Общия съд на ЕС.

Знаковият Закон за цифровите услуги на ЕС принуждава компаниите за социални медии да наемат повече модератори на съдържание и да използват методи за намаляване на риска, за да ограничат разпространението на вредно съдържание. В същото време платформите за онлайн пазаруване трябва да проследяват продавачите и да позволяват на клиентите да маркират незаконни продукти. Компаниите, които не спазват изискванията, могат да бъдат изправени пред глоби от до 6% от годишните приходи или дори да бъдат забранени от блока, ако многократно нарушават правилата.

Съгласно правилата на ЕС компаниите, които са определени като много големи онлайн платформи – тези с повече от 45 млн. активни потребители месечно в Европа – са длъжни да си разделят разходите, необходими за прилагането на новите правила, въз основа на броя на потребителите, които имат.

„Нашето решение и методология са стабилни“, каза надзорният орган на ЕС в изявление относно обжалванията. „Ще защитим позицията си в съда“.

Той добавя, че всички засегнати технологични компании вече са платили дължимите такси до декември.

Meta заяви, че макар да подкрепя целите на новите правила и вече е направила промени, за да ги спазва, не е съгласна „с методологията, използвана за изчисляване на тези такси“.

„В момента компаниите, които регистрират загуба, не трябва да плащат дори ако имат голяма потребителска база или представляват по-голяма регулаторна тежест“, се казва в изявление. Това означава, че „някои компании не плащат нищо, оставяйки други да плащат непропорционална сума от общата сума“, добавя Meta.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:34 | 08.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още