IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google се стреми да намали хранителните отпадъци, без да притиска служителите

Компанията се ангажира по нестандартен начин да намали допълнително своя въглероден отпечатък

22:21 | 14.03.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Не само броят на служителите в Google намалява.

Подобно на други гиганти от Силициевата долина, свиващи персонала на фона на финансова несигурност, Google съкрати хиляди работни места от януари 2023 г. Но компанията също така ускорява промените в своите пищни корпоративни кафетерии – дългогодишна примамка за технологичните служители – които едновременно ще свият разходите и ще намалят хранителните отпадъци, пише Bloomberg.

От предлагане на по-малки контейнери за мляко до готвене на яйца на място вместо предварително, Google намери начини да поставя по-малко храна в кошчето, докато се опитва да гарантира, че служителите няма да се почувстват излъгани от едно от най-популярните предимства на компанията.

Целите на Google по отношение на разхищаването на храна са включени в график с хоризонт 2025 г., който е по-кратък от крайните срокове за 2030 г., свързани с много други ангажименти за устойчивост. Компанията заяви през март 2022 г., че има за цел да намали наполовина отпадъците на служител и да изпрати нула хранителни отпадъци в депата до 2025 г. До края на 2022 г. тя вече е пренасочила 85% от отпадъците.

„Краткосрочният характер на това създава предизвикателството“, изтъква Кейт Бранд, главен директор по устойчивост в Google. Компанията не е публикувала по-актуални числа, но Бранд казва, че „отчита добър напредък“.

Предоставяйки повече от 240 000 хранения на ден, 386-те кафенета, които са включени в глобалните операции на Google за хранителни услуги, превъзхождат приблизително 360-те места на Cheesecake Factory Inc. по света. Google също управлява повече от 1500 микрокухни и 49 камиона за храна за служителите. В този мащаб технологичният гигант по същество управлява ресторантьорска компания. Това означава, че неговите експерименти предлагат указания за това как други компании за хранителни услуги биха могли да подходят към усилията за намаляване на въглеродните отпечатъци или намаляване на разходите.

Наистина, готвенето на яйца на място, което намалява отпадъците от бъркани яйца на Google с 44%, вече се прилага и в други компании. Compass Group, доставчикът на хранителни услуги, който работи с Google по промяната, я внедри на стотици допълнителни места.

Служители на Google във вътрешнофирмено кафене. Снимка: Bloomberg Служители на Google във вътрешнофирмено кафене. Снимка: Bloomberg

Това е само един пример за текущите мерки. „Буквално хиляди неща се промениха“, разкрива Андрю Шакман, главен изпълнителен директор на Leanpath, технологична фирма, която предлага автоматизирано проследяване на хранителните отпадъци и работи с Google от 2014 г.

Хранителните отпадъци са фокусна точка в усилията на Google за устойчивост, тъй като те са основен фактор при глобалните емисии: според някои оценки, те са отговорни за около 8% от всички парникови газове, генерирани от човека.

Google директно свързва екологичните и финансовите ползи от инициативи като затваряне на недостатъчно използвани микрокухни и кафенета.

Усилията обаче надхвърлят това. Кухните на Google сега използват остатъците, за да създават нови предложения, включително приготвяне на средиземноморски ястия от нахут от неизползвани продукти от салатен бар. Когато дадена сокоизстисквачка създава излишни отпадъци от кори в офиса на компанията в Дъблин, остатъците се изпращат до близка пивоварна, която ги използва, за да направи цитрусова бира. Излишната годна за консумация храна се дарява, а не се изхвърля на боклук.

Но компанията също трябва да внимава да не изглежда като скъперник пред своите отдавна разглезени служители. Предварително определените ястия може да осигурят по-малки от предпочитаните порции. Това е придружено от знак, който моли служителите да вземат само това, което могат да ядат.

Все пак е трудно да се оцени въздействието на усилията на Google върху околната среда. Компанията не разбива своите специфични за храните емисии в своя въглероден отпечатък  и отказа да предостави числата, поискани от Bloomberg Green.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:56 | 14.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още