Обработването на данните на един потребител онлайн трябва да се свежда до минимум – това е основният принцип по отношение на Общия регламент за защита на данните. Това каза Габриела Руменова, създател на онлайн платформата „Ние потребителите“, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Не могат да бъдат изисквани и обработвани повече данни от тези, необходими за целта на предоставяне на услугата. Трябва да има прозрачност за потребителите: кой е администраторът на личните данни, по какви критерии ще се обработват, дали ще бъдат предоставяни на трети лица, с какви цели и за какъв период от време“, каза още тя.
Руменова коментира решението на съда на ЕС от миналата седмица, според което Meta Platforms трябва да ограничи използването на лични данни. Според нея българските потребители също могат да се възползват от произнасянето на съда, за да защитят своите данни.
Въпреки че е по индивидуален казус, делото касае дейността на всички платформи като Facebook, които предоставят социални мрежи, и потвърждава още веднъж, че те трябва да се съобразяват с основните принципи и правила, когато става дума за лични данни, каза Руменова.
По думите ѝ е трудно потребител да разбере, че защитата на лични данни е нарушена.
Събирането и обработването на данни е сложна система с разнообразни критерии като данни, които ние доброволно сме предоставили, или данни на база нашето поведение онлайн и дори офлайн, каза Руменова.
„При обединяването на тези данни потребителят невинаги може да знае дали те са такива, каквито са му известни, и че той е дал съгласието си за обработването им точно по този начин. Така се отнема възможността той да управлява този процес. Mного e важно, когато говорим за защита на личните данни, потребителите да имат тази прозрачност, да могат да определят обема обработвани данни и във всеки един момент да могат да коригират своето желание, т.е. да кажат „вече не искам да бъдат обработвани данните ми, оттеглям съгласието си и искам те да бъдат заличени“, каза още тя.
Габриела Руменова посочи, че събирането на лични данни преминава през наблюдаване на поведението на потребителя онлайн. Всичко се архивира и се предоставя възможност на лица, които създават персонализирано съдържание, да го насочват към конкретни потребители, за да стигнат до максимално ясен и изследван профил от потребители, които гарантира в най-висока степен, че средствата, вложени в такъв тип маркетинг, ще се възвърнат, обясни тя.
Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да намерите тук.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове