В бъдеще геймърите ще могат да преминават от една в друга метавселена с развитието на игрите с все по-дълбоко потапяне в съдържанието. Това прогнозира Сергей Пунчев, президент на българска асоциация за разработка на игри, в предаването „Футуризъм“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Активни повърхности и мозъчни интерфейси вече навлизат в тази сфера. Едно от основните неща, които се работи в момента е да можем да играем навсякъде – докато пътуваме, вкъщи, на всяко устройство с т. нар. кросплатформени продукти. Границите между филми, сериали и игри ще се размиват и те ще бъдат едно цялостно изживяване“, коментира той.
Пунчев обясни, че се работи и за стимулирането на сетивата на играчите, но предупреди, че подобни развития крият и рискове. „Компаниите, които имат достъп до биометрични данни – дишане, реакции, поведение на потребителите – могат да ги използват и за негативни цели“, обясни експертът.
По думите на Пунчев, ако потапянето е толкова силно, то може да размие границата между фикция и реалност и да води до манипулация. Той посочи, че вследствие на навлизането на изкуствения интелект игрите са станали все по-персонализирани, дава се възможност за истински разговори с герои и те се превръщат все повече в платформи за изживявания и съдържание.
„Създават се практики за това да се говори с аудиторията предварително, да се създават съответно игрите по техните желания. А не както беше преди – да създадем играта и да се опитаме да я наложим“, обясни Пунчев.
Той съобщи и за друга възможност – играчът сам да създаде играта, която иска да играе, стъпвайки на основа, дадена от разработчиците чрез генеративен контент. Според него обаче досега разработчиците все още не са стигнали до това развитие. Сергей Пунчев обаче очаква компютърните игри в бъдеще да позволяват истинска интеракция между играчите и изкуствения интелект.
„Представете си сега, ако се срещнат двете неща – с машина да можем да водим истински разговори“, каза експертът и добави, че това се очаква в следващите няколко години развитие на роботиката, която среща изкуствения интелект.
Той отбеляза, че виртуалната реалност все още не е пригодена за масовия потребител, но добавената реалност (AR) вероятно ще дойде първа.
Каква е причината да сме все още далеч от взаимосвързани метавселени? В какви мащаби се разгръща пазарът на игровизация в глобален план? Как разработчиците за игри задържат намаляващото внимание на играчите?
Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Футуризъм" може да гледате тук.


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.