Европейските санкции върху закупуването и транспортирането на руски петрол принудиха Русия да транспортира повече суров петрол със собствени танкери.
Европейският съюз (ЕС) забрани почти целия внос на петрол по море от Русия от 5 декември и се присъедини към страните от Г-7 в ограничаването на цената, на която Москва може да продава барели.
Всеки, който иска да наеме европейски кораби, включително гигантската гръцка танкерна флота, или да има достъп до други жизненоважни услуги, може да го направи само ако плати до 60 долара за барел за товара.
От тази дата европейски танкери са поели около 30% от товарите, изпратени от ключовите западни петролни пристанища на Русия в сравнение с около половината отпреди санкциите.
За разлика от това, делът на руските кораби, превозващи руски петрол, се е повишил до 35% от 22% преди.
Сенчеста флотилия от танкери се появи, след като санкциите бяха обявени, като се спекулираше, че корабите ще бъдат използвани за руска търговия. Има също така увеличение на броя на корабите, чиято информация за собствеността не е известна, което предполага, че някои от тези танкери от сенчестия флот също може да са били използвани за транспортиране на товари.
Още новини четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
преди 2 години Резултатът от санкциите е появата на нов крупен корабен превозвач, който е напълно независим от разните наглосаксиени компании, било застрахователни, било за нещо друго. Това е страшно радостно за другите корабни превозвачи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години И сега руснаците сами си плащат на себе си. Значи не печелят нищо. Затова пък гръцките корабни превозвачи се заемат с много по-богати и паралии търговци. Дори 100 кила да пренесат за тях, ще спечелят повече, отколкото от Русия. Аз така я разбирам тази статийка. Щото да представяш, че един превозвач печели, като не превозва товар на голям клиент, си е малко обла жълтина, дорде не речеш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години А правилното заглавие е :някои корабособствени и застахователи печелят по малко, заради санкциите.! : ) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Soarta Lukoil in Romania: toate drumurile duc in Kazahstanhttps://***.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/soarta-lukoil-in-romania-toate-drumurile-duc-in-kazahstan-20978393 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Soarta Lukoil отговор Сигнализирай за неуместен коментар