Производителите на персонални компютри са регистрирали забавяне в ръста на продажбите си през второто тримесечие - в момент, когато европейците бяха увлечени по Световното първенство по футбол, сочи проучване на IDC.
Въпреки това компаниите Hewlett-Packard и Dell имат много добри продажби в САЩ.
Като цяло световните продажби на компютри са нараснали с 9,7% спрямо първото тримесечие, но в Европа Световното първенство е ограничило този растеж до 7 на сто, което е далеч от прогнозираните от IDC 12 на сто.
В САЩ доставките на персонални компютри са се повишили с 6,7% в сравнение с миналата година. Южна Америка и Тихоокеанска Азия продължават да поддържат ръста в продажбите, сочи още проучването.
Американската компания Dell остава лидер в световен мащаб с пазарен дял от 19,2% - леко повишение спрямо 19% година по-рано. Според IDC световните продажби на групата са нараснали с 10,9 на сто. Въпреки това в САЩ пазарният дял на Dell малко се е понижил – от 34,3% на 34,2%, макар че производителят е продал с 6,4% повече персонални компютъра.
Проучване на Gartner пък сочи, че ръстът в световните продажби на персонални компютри е бил 11% през второто тримесечие. Според изследването това се дължи на спад в цените.
Вторият по големина световен производител Hewlett-Packard продължава да се опитва да догони конкурента си Dell. Доставките му са се увеличили с 13% през второто тримесечие, а пазарният му дял е достигнал 15,9 на сто в световен мащаб и 20,1% в САЩ. Продажбите му са нараснали с 15,5 на сто.
През май Dell обяви намерението си да понижи цените си, за да си възвърне пазарен дял, след като през първото тримесечие от компанията заявиха, че увеличението в продажбите им е било по-ниско от общия пазарен ръст.
Групата Hewlett-Packard, както и конкурентите й като тайванската Acer, също се възползваха от по-евтините съставни части за компютри, за да намалят цените си, което обичайно е практика на Dell.
Gateway, третият по големина компютърен производител в САЩ, отбеляза повишение от 16,7% в продажбите си. Компанията заема 6,5% от американския пазар, според IDC.
Групата Apple, която е продала 16% повече компютри с марката Macintosh за тримесечието, се нарежда на четвърто място с 4,8% дял от американския пазар.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица