Броят на служителите, работещи по схема за кратко работно време в Германия, се е увеличил през ноември, съобщи икономическият институт Ifo, предполагайки, че частичното блокиране е оказало своето влияние на пазара на труда в най-голямата европейска икономика.
Броят на работниците по схема за частична заетост се е увеличил до около 2 милиона души през ноември спрямо около 1,8 милиона през октомври, съобщи Ройтерс, позовавайки се на данни на Ifo.
Делът на компаниите в Германия, използващи схеми за кратък работен ден, се е увеличил през ноември, особено след като частично блокиране засегна заетостта в туристическата и ресторантьорската индустрия.
Според проучване на Ifo сред около 7 хил. компании делът на фирмите, използващи схемата, се е увеличил до 28% през ноември от 24,8% през октомври.
Работата за кратко време позволява на работодателите да поддържат бизнеса, а служителите да работят на по-малко работно време. Целта му е да предотврати внезапни шокове, водещи до масова безработица.
Данните от началото на месеца показаха, че германската безработица е спаднала неочаквано през ноември въпреки частичното блокиране в опит да се спре втората вълна от коронавируса.
Бюрото по труда обяви, че броят на безработните е намалял с 39 хил. души до 2,817 милиона души според сезонно коригирани данни. За сравнение, проучване на Ройтерс прогнозира увеличение на безработните с 8 хил. души.
Берлин реши да затегне противоепидемичните мерки и да затвори баровете, ресторантите и местата за забавление поне до 20 декември. Канцлерът Ангела Меркел предположи, че ограниченията може да се разширят до началото на следващата година, ако броят на заразените не спадне значително.
Правителството на Меркел вече предприе безпрецедентни стъпки, за да помогне на компаниите и малкия бизнес да преминат през кризата. Властите освободиха милиарди евро, за да смекчат въздействието на пандемията върху икономиката.


Куриер де Балкан: България блести на международната сцена с Джирото и победа на Евровизия
Голяма бяла акула е заснета в централната част на Средиземно море
Световните конфликти достигнаха връх през 2025 г.
Директорът на „Евровизия“ : България впечатли с изключително бързата реакция на институциите
Зеленски пред „Гардиън“: Русия губи инициативата, а войната постепенно се обръща в полза на Украйна
Петте елемента в изграждането на учителя: Липсата на една брънка скъсва веригата
Великобритания трудно ще възстанови щетите от Brexit върху икономиката си
Износът и вносът на Китай скочиха през май благодарение на AI
Поръчките на петролни супертанкери надминаха рекорда от 2008 г.
Бунтът срещу центровете за данни заплашва бъдещето на AI
Една грешка създаде златните джанти на Subaru
Изкуственият интелект на TikTok вече е в 7 милиона коли
Новото Audi Q7 – само дизел, Matrix LED и три окачвания по избор
Защо фабричните гуми са различни от тези, които си купувате от магазина
BYD се включи в атаката срещу Ferrari
Приятелите на Джей Ло се надяват тя да даде шанс на Брет Голдстин
Диетата MIND: Шест храни за здрав мозък
Защитиха пътя към резиденцията на Путин във Валдай с мрежи против дронове
ЕС има тайвански проблем на стойност 2 трилиона долара
Храненето, което помага да отслабнете здравословно