IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Туризмът през 2013 г. – повече приходи, повече туристи, повече скандали

Туристическият бранш изпраща една от най-успешните години – приходи над 3 милиарда евро и над 7 милиона туристи

17:17 | 29.12.13 г. 3
<p>
	Посрещаме 2014 година с изненадващи десетина мегапроекта за ски туризъм. <em>Снимка: БТА</em></p>

Посрещаме 2014 година с изненадващи десетина мегапроекта за ски туризъм. Снимка: БТА

Скандалната национална реклама

Волята на министерството зя реклама на потенциала на страната за културно-историческия, селския, СПА туризма чрез участие с национални щандове на международни изложения и чрез телевизионни клипове обаче засега не оправдават очакванията.

На този фон различни интерпретации получи приетият в пъти по-голям бюджет за реклама догодина. Практиката в годините показва, че средствата за национална туристическа реклама се харчат не достатъчно прозрачно и ефективно.

Доказателството за това дойде още в началото на годината със скандала около туристическото лого бранд „България", за което фирма усвои 1,6 млн. лв. по ОП "Регионално развитие", а в крайна сметка логото остава неизползваемо. Имаше сигнали за допуснати нарушения в хода на изпълнението на поръчката за новия български туристически бранд и маркетинг стратегията за внедряването му на световните пазари.

Почти година по-късно, след обществено неодобрение и държавна намеса, казусът остава отворен. А идеята на бранда беше - изграждане на нов облик на страната ни пред чуждестранните туристи и ръст на посетителите у нас с между 30 и 40% в следващите 15-20 години.

Въпреки това туристическият бранш изпраща една от най-успешните години. И тази година туризмът показа, че икономиката ни може да разчита на сектора.

Вижте какво мислят представители от бранша за състоянието на туризма през 2013 година.

Румен Драганов, директор на Институт за анализи и оценки в туризма

През погледа на чуждите туристи страната ни е динамична туристическа дестинация, годината регистрира по-голямо търсене от световните пазари. Чужденците забелязват голямата ни хотелска база, вкусната и евтина храна, възможностите за комбиниране на почивките с различен вид атракции, свързани с балнео, селския, културния туризъм.

Въпреки това в следващите десет години ръстът ще е не повече от 3 процента. На този етап големият минус за туризма ни остава асиметрията в сезоните – хотелите ни не са целогодишни, най-високата посещаемост е през летните месеци. Положителна страна е, че през годината имаше известен напредък при културния туризъм, там където се правят инициативи за провеждане на панаири, фестивали, изложби.

Последна актуализация: 00:03 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
STRAHO
преди 10 години
Защо се учудваш, имайки предвид какви хора държат туризма !? Какво уважение да имат към хора които "драха" като овце докато тупаха капитала за сградния фонд ?!? ...и които продължават да се унижават слугувайки им срещу порцион на ден!? :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 1
naso_fr
преди 10 години
Искам да добавя към статията:"... и със сищото свинско ниво на обслужване към българския турист"!Абсурдно, но факт, чужденци са ми казвали, че в България е видно специалното отношение към чужденците! Ние сме братоубийствен народ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
Alee
преди 10 години
Едно от съжденията в статията - "както и пускането на нови нискотарифни авиолинии до България са стъпки, които могат да дадат стимул на ски индустрията" е изключително грешно. Авиокомпаниите сами ще започнат да правят заявки, когато бизнеса се стабилизира и има основания за печалби. Не забравяйте и за новите проекти за летища (летище Пирин) в близост до големите курорти в планините.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още