Още преди появата на маркетинговите кампании, телевизионните реклами и социалните мрежи, корпоративното лого е било изключително важно. С течение на времето бизнесът се е променил значително, което е довело и до редица смени на лицето, с което той се е представял на клиентите. Някои компании обаче упорито са отказали да сменят логото си, което през годините е ставало все по-популярно.
Най-старите емблеми в света са запазили основните си черти през годините, но все пак са били значително стилизирани. Като логото на Stella Artois например, което и до днес ни напомня за ранната история на белгийската пивоварна. То е било преработвано няколко пъти, но от създаването му в него фигурират звезда и рог, които продължават да представят компанията по света.
Не е изненадващо, че първоначалната идея зад всяко корпоративно лого в много случаи остава пълна мистерия за потребителите. Понякога това се дължи на факта, че логото е създадено преди компанията да започне да извършва дейността, с която човечеството я е запомнило. Така например, корпорацията Royal Dutch Shell първоначално се е занимавала с транспортирането на газ до Индия, откъдето корабите й са се връщали с мидени черупки, които е пласирала в Европа. Оттам идва и логото на една от най-известните петролни компании в момента.
Производителят на бои Sherwin-Williams, от друга страна, е предприел много по-прагматичен подход. Емблемата на компанията се състои от кутия с боя, която се разлива върху векторно изображение на планетата Земя.
Много фирми държат на своето дълголетие и го използват като реклама за успешната си дейност. Те често подчертават, че продължават да са свързани с основните корпоративни принципи, а управлението им продължава да използва подходи, установени от основателите. В производителят на чай Twinings например, както и в автомобилната компания Peugeot, продължават да работят наследници на хората, поставили основите.
И докато повечето такива компании развиват бизнеса си на международните пазари, всички са лесно разпознаваеми от американските клиенти. Някои от тях са и лидери в сферата си – Serwin-Williams, Levi's и Heinz обаче, са познати доста добре и в Европа.
Изданието 24/7 Wall St. излезе с класация за 10-те най-стари корпоративни емблеми, които продължават да се използват и днес. Тя е базирана на проучване кои са най-старите компании в света. За да участва в класацията, всяко лого е трябвало да има международно присъствие, както и да не е претърпявало значителна промяна през годините.


АПИ с важна информация за закупуването на винетки в началото на 2026 г.
Денков: Кабинетът бе свален от хората, които излязоха на площада
Социолог: Арестът на Коцев довед до първите по-сериозни изменения в нагласите на българските граждани
Ето къде няма ток във Варна днес
Времето днес: Ще е облачно, но топло
Петролът поскъпва от най-ниската си цена от октомври
Западна Африка е на прага да стане 1500-километров коридор на джихадистка война
Крайнодясната партия „Алтернатива за Германия“ се готви за властта
Зеленски предлага референдум за статута на Донбас, при засилен натиск от САЩ
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Новият хибриден двигател на Dongfeng постави рекорд по ефективност
Защо употребяваното BMW E90 е по-умно, отколкото си мислите
Какви са плюсовете и минусите на торсионната греда
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
70 златни сватби в Казанлък в един ден
Путин обяви превземането на украинския град Северск
Камерунският Гонзо сътвори чудовищна издънка
InterContinental Sofia е лидер в конферентния и събитиен мениджмънт в България
Парламентът обсъжда оставката на кабинета "Желязков" НА ЖИВО