Още преди появата на маркетинговите кампании, телевизионните реклами и социалните мрежи, корпоративното лого е било изключително важно. С течение на времето бизнесът се е променил значително, което е довело и до редица смени на лицето, с което той се е представял на клиентите. Някои компании обаче упорито са отказали да сменят логото си, което през годините е ставало все по-популярно.
Най-старите емблеми в света са запазили основните си черти през годините, но все пак са били значително стилизирани. Като логото на Stella Artois например, което и до днес ни напомня за ранната история на белгийската пивоварна. То е било преработвано няколко пъти, но от създаването му в него фигурират звезда и рог, които продължават да представят компанията по света.
Не е изненадващо, че първоначалната идея зад всяко корпоративно лого в много случаи остава пълна мистерия за потребителите. Понякога това се дължи на факта, че логото е създадено преди компанията да започне да извършва дейността, с която човечеството я е запомнило. Така например, корпорацията Royal Dutch Shell първоначално се е занимавала с транспортирането на газ до Индия, откъдето корабите й са се връщали с мидени черупки, които е пласирала в Европа. Оттам идва и логото на една от най-известните петролни компании в момента.
Производителят на бои Sherwin-Williams, от друга страна, е предприел много по-прагматичен подход. Емблемата на компанията се състои от кутия с боя, която се разлива върху векторно изображение на планетата Земя.
Много фирми държат на своето дълголетие и го използват като реклама за успешната си дейност. Те често подчертават, че продължават да са свързани с основните корпоративни принципи, а управлението им продължава да използва подходи, установени от основателите. В производителят на чай Twinings например, както и в автомобилната компания Peugeot, продължават да работят наследници на хората, поставили основите.
И докато повечето такива компании развиват бизнеса си на международните пазари, всички са лесно разпознаваеми от американските клиенти. Някои от тях са и лидери в сферата си – Serwin-Williams, Levi's и Heinz обаче, са познати доста добре и в Европа.
Изданието 24/7 Wall St. излезе с класация за 10-те най-стари корпоративни емблеми, които продължават да се използват и днес. Тя е базирана на проучване кои са най-старите компании в света. За да участва в класацията, всяко лого е трябвало да има международно присъствие, както и да не е претърпявало значителна промяна през годините.


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове