Още преди появата на маркетинговите кампании, телевизионните реклами и социалните мрежи, корпоративното лого е било изключително важно. С течение на времето бизнесът се е променил значително, което е довело и до редица смени на лицето, с което той се е представял на клиентите. Някои компании обаче упорито са отказали да сменят логото си, което през годините е ставало все по-популярно.
Най-старите емблеми в света са запазили основните си черти през годините, но все пак са били значително стилизирани. Като логото на Stella Artois например, което и до днес ни напомня за ранната история на белгийската пивоварна. То е било преработвано няколко пъти, но от създаването му в него фигурират звезда и рог, които продължават да представят компанията по света.
Не е изненадващо, че първоначалната идея зад всяко корпоративно лого в много случаи остава пълна мистерия за потребителите. Понякога това се дължи на факта, че логото е създадено преди компанията да започне да извършва дейността, с която човечеството я е запомнило. Така например, корпорацията Royal Dutch Shell първоначално се е занимавала с транспортирането на газ до Индия, откъдето корабите й са се връщали с мидени черупки, които е пласирала в Европа. Оттам идва и логото на една от най-известните петролни компании в момента.
Производителят на бои Sherwin-Williams, от друга страна, е предприел много по-прагматичен подход. Емблемата на компанията се състои от кутия с боя, която се разлива върху векторно изображение на планетата Земя.
Много фирми държат на своето дълголетие и го използват като реклама за успешната си дейност. Те често подчертават, че продължават да са свързани с основните корпоративни принципи, а управлението им продължава да използва подходи, установени от основателите. В производителят на чай Twinings например, както и в автомобилната компания Peugeot, продължават да работят наследници на хората, поставили основите.
И докато повечето такива компании развиват бизнеса си на международните пазари, всички са лесно разпознаваеми от американските клиенти. Някои от тях са и лидери в сферата си – Serwin-Williams, Levi's и Heinz обаче, са познати доста добре и в Европа.
Изданието 24/7 Wall St. излезе с класация за 10-те най-стари корпоративни емблеми, които продължават да се използват и днес. Тя е базирана на проучване кои са най-старите компании в света. За да участва в класацията, всяко лого е трябвало да има международно присъствие, както и да не е претърпявало значителна промяна през годините.


Украйна може да изтегли войските си от източните региони на Донбас
Варна ще кандидатства за подкрепа при повишаване на капацитета за реакция при бедствия
Първан Симеонов: Големият въпрос сега е какви ще са ходовете на Румен Радев
"Възраждане" ще настояват влизането ни в Еврозоната да се отложи с година
АПИ с важна информация за закупуването на винетки в началото на 2026 г.
Тръмп подписа указ за ограничаване на щатските регулации върху AI
Елеонора Негулова: Бизнесът ще трябва да понесе тежестта на адаптацията
Златото се стабилизира при очаквания за още понижения на лихвите в САЩ
Петролът поскъпва от най-ниската си цена от октомври
Западна Африка е на прага да стане 1500-километров коридор на джихадистка война
Volvo XC60 с 2,0-литров дизел на старо – за какво да внимавате
Нова програма на Mercedes обещава значително намаляване на CO2
Новият хибриден двигател на Dongfeng постави рекорд по ефективност
Защо употребяваното BMW E90 е по-умно, отколкото си мислите
Какви са плюсовете и минусите на торсионната греда
Кабинетът "Желязков" е в историята: Парламентът гласува оставката му
Първан Симеонов: Борисов реши да капитулира и да гледа сеира
Тотален хит: Жилетки на райета
Урсула към Тръмп: Не се месете в европейската демокрация
Пътник опита да отвори вратата на самолета при полет до Хонконг