Още преди появата на маркетинговите кампании, телевизионните реклами и социалните мрежи, корпоративното лого е било изключително важно. С течение на времето бизнесът се е променил значително, което е довело и до редица смени на лицето, с което той се е представял на клиентите. Някои компании обаче упорито са отказали да сменят логото си, което през годините е ставало все по-популярно.
Най-старите емблеми в света са запазили основните си черти през годините, но все пак са били значително стилизирани. Като логото на Stella Artois например, което и до днес ни напомня за ранната история на белгийската пивоварна. То е било преработвано няколко пъти, но от създаването му в него фигурират звезда и рог, които продължават да представят компанията по света.
Не е изненадващо, че първоначалната идея зад всяко корпоративно лого в много случаи остава пълна мистерия за потребителите. Понякога това се дължи на факта, че логото е създадено преди компанията да започне да извършва дейността, с която човечеството я е запомнило. Така например, корпорацията Royal Dutch Shell първоначално се е занимавала с транспортирането на газ до Индия, откъдето корабите й са се връщали с мидени черупки, които е пласирала в Европа. Оттам идва и логото на една от най-известните петролни компании в момента.
Производителят на бои Sherwin-Williams, от друга страна, е предприел много по-прагматичен подход. Емблемата на компанията се състои от кутия с боя, която се разлива върху векторно изображение на планетата Земя.
Много фирми държат на своето дълголетие и го използват като реклама за успешната си дейност. Те често подчертават, че продължават да са свързани с основните корпоративни принципи, а управлението им продължава да използва подходи, установени от основателите. В производителят на чай Twinings например, както и в автомобилната компания Peugeot, продължават да работят наследници на хората, поставили основите.
И докато повечето такива компании развиват бизнеса си на международните пазари, всички са лесно разпознаваеми от американските клиенти. Някои от тях са и лидери в сферата си – Serwin-Williams, Levi's и Heinz обаче, са познати доста добре и в Европа.
Изданието 24/7 Wall St. излезе с класация за 10-те най-стари корпоративни емблеми, които продължават да се използват и днес. Тя е базирана на проучване кои са най-старите компании в света. За да участва в класацията, всяко лого е трябвало да има международно присъствие, както и да не е претърпявало значителна промяна през годините.


Цените ще летят нагоре, ако държавата продължи да харчи повече
Земетресение с магнитуд 3,9 по Рихтер разлюля Вранча
Марков плаши: Със Соросоидно правителство Бургас и Варна може "да изядат" по една-две ракети
С 227 гласа "за" Народното събрание одобри оставката на кабинета "Желязков"
Украйна може да изтегли войските си от източните региони на Донбас
AI ускорява процесите, а 2025 г. е рекордна по киберпробиви и уязвимости
С какъв бюджет България ще влезе в еврозоната?
Тръмп подписа указ за ограничаване на щатските регулации върху AI
Елеонора Негулова: Бизнесът ще трябва да понесе тежестта на адаптацията
Златото се стабилизира при очаквания за още понижения на лихвите в САЩ
Как да оправите постоянното прекъсване на Android Auto и Apple CarPlay
Попадаш в задръстване - връщат ти пътната такса
Volvo XC60 с 2,0-литров дизел на старо – за какво да внимавате
Нова програма на Mercedes обещава значително намаляване на CO2
Новият хибриден двигател на Dongfeng постави рекорд по ефективност
Съдия Антон Урумов ще разследва главния прокурор и неговите заместници
Бюджет’26 е на пауза, застрашени ли са парите за студентите?
Снуп Дог ще е почетен треньор на отбора на САЩ на Зимната олимпиада
Задържаха началника на 5-то РПУ в София, арестувани са и други полицаи
Тежко е състоянието на двамата пострадали в катастрофата тази сутрин в София