Опустошителните взривове в складове за химикали в китайския пристанищен град Тиендзин през миналата седмица отнеха живота на повече от 100 души, раниха стотици и повдигнаха сериозни въпроси за безопасността в индустрията и аварийната готовност на Китай.
Експлозиите ще имат и сериозно финансово отражение върху местните и чуждите компании, активни в региона, както и върху местното правителство, коментира Quartz.
Китайските застрахователни компании са сред най-големите финансови жертви. Според оценка на Fitch Ratings застрахователни премии в следствие на взривовете може да надхвърлят сума в диапазона между 1 млрд. и 1,5 млрд. долара. Ако достигнат най-високата граница, това ще се равнява на около 88% от общите преки премии, записани в Тиендзин през 2014 г., отбелязва статистическата организация.
Повечето искове ще дойдат от застраховки на моторни средства, карго, гражданска отговорност и недвижими имоти, посочва Fitch. Жителите на Тиендзин също са покрити чрез държавен застрахователен план срещу злополуки, според който всеки ранен може да получи между 3100 и 5500 долара, като в случай на смърт сумата ще бъде около 7800 долара.
Пристанището в Тиендзин обработва около 40% от вносните автомобили, пристигащи в Китай. Международните производители на автомобили, използващи пристанището, са изгубили поне 312,5 млн. долара заради взривовете, съобщава China Daily. Сред тях са Volkswagen, Renault и Toyota. Renault обяви, че има щети по около 1500 от автомобилите му, а Volkswagen заяви, че все още се опитва да потвърди точния брой засегнати автомобили, но според китайските медии те са 2748.
Държавната компания Sinomach Automobile обяви, че около 6500 нейни автомобила на стойност 479 млн. долара са били повредени от взривовете. Компанията, вписана на борсата в Шанхай, съобщи, че всички повредени коли са застраховани и е започнала процедура за предявяване на обезщетение.
Toyota, която има производствени съоръжения в близост до мястото на взрива, е спряла три производствени линии – т.е. повече от половината от производствения си капацитет в Китай, поне до 19 август, съобщава АР. Междувременно Panasonic, логистичната компания Singamas Container Holdings и американската компания за земеделско оборудване Deere & Co. също са спрели дейността си, допълва агенцията.
Някои доставки към Тиендзин се пренасочват към други местни пристанища. Това ще повиши транспортните разходи, но ще помогне за намаляване на цялостното икономическо въздействие, казва Роберто Джианета, генерален секретар на Hong Kong Liner Shipping Association.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
преди 10 години Друг е въпросът, че тези експлозии определено имат връзка с някои случки на Уол Стрийт.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар