IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кипър: 3 млн. туристи не стигат

След две рекордно успешни години средиземноморският остров започва активния летен сезон на 2017 г. с нов модел за развитие на водещия си икономически отрасъл

08:19 | 17.03.17 г. 1
<p>
	<em>Туристи в Кипър. Снимка: Ройтерс</em></p>

Туристи в Кипър. Снимка: Ройтерс

С новия модел за развитието на туризма островът е на път да се утвърди като една от петте най-големи туристически дестинации в Средиземноморието, успешно конкурирайки се с Гърция, Малта, Майорка, Анталия и Крит. Реализацията на плана ще доведе до

удвояване на пристиганията и утрояване на приходите

в отрасъла. До 2030 г. Кипър може да се превърне в целогодишна устойчива туристическа дестинация, която да привлече с 82% повече гости - близо 4,9 млн. чуждестранни туристи, а заедно с вътрешния туризъм броят им да надмине 6 млн. души, като 40% от тях ще посетят острова в неактивния зимен период от ноември до края на март.

Приходите от туризма могат да се увеличат със 185%, достигайки 6,8 млрд. евро в сравнение с миналогодишните 2,4 млрд. евро. Заетостта на персонала в отрасъла ще нарастне със 64%. Ръстът в туризма ще бъде от ключово значение за привличането на нови инвестиции, като се прогнозира в него да влязат допълнителни 20 млрд. евро. При тези условия се очаква делът на туризма в брутния вътрешен продукт на островната държава да надхвърли 28% - в момента отрасълът пряко или косвено съставлява близо 1/4 от икономиката на Кипър.

Основната цел на предлагания нов план е пълна модернизация на туристическата индустрия и създаването на съвременен туристически продукт. За да се постигне тя, консултантският екип препоръчва страната да се насочи към привличането на туристи от различни пазари, като се фокусира върху по-платежоспособни клиенти, с по-висок дял на разходите на глава от населението, за да се създаде значителна добавена стойност за Кипър, местните общности, икономиката, бизнеса и околната среда. Обновяване на курортната инфраструктура и хотелиерската база, подобряване на качеството на услугите и създаване на механизми за контрол върху него, осъвременяване на съществуващите туристически клъстъри, създаване на нови туристически продукти с акцент върху местното наследство, култура и природна среда, както и тяхната по-добра промоция, са сред основните насоки за оптимизиране на туризма през 2017 г., изброи министърът на енергетиката, търговията, индустрията и туризма Георгиос Лакотрипис.

Сред най-важните предизвикателства пред националната стратегия е подчертаването на

туристическия бранд на Кипър.

Потенциални клиенти не са съвсем наясно с това, което островът може да им предложи, и в резултат могат да изберат алтернативни средиземноморски дестинации, се констатира в доклада на консултантската група. Според препоръките атрактивното продуктово портфолио, което да наложи конкурентоспособната “марка” на Кипър, трябва да включва не само традиционното “слънце и море”, но и специализирани пакети в алтернативни форми като пешеходен и велотуризъм, уелнес почивки, ветроходство, голф, сватбен и гастрономичен туризъм.

Тласък на туризма в Кипър ще се търси и чрез отговор на специалните интереси на различни целеви групи, като младежи /”поколението на Милениума”/, възрастни, самотни пътници. Съвременните тенденции в развитието на отрасъла и потребителските търсения в глобален мащаб показват, че пътешествениците са склонни да плащат повече за “туризъм на преживяванията”, за по-голям опит и повече контакт с местната култура, фестивали и традиции, подчертава още испанската консултанска компания. Според нея Кипър трябва да се обърне по-активно към онлайн маркетинг и онлайн реклама на туристическия продукт, като разработи специални приложения и онлайн платформи за планиране на пътуванията и резервации.

Сред препоръките за постигането на по-конкурентен туризъм е и бягството от “all inclusive”. В последните години собствениците на малки фирми, производства, заведения периодично повдигат този въпрос като една от причините за свиването на бизнеса им. “All inclusive е продукт, който масово се предпочита от туристите и това е трендът на пазара сега, така че, за да сме конкурентни, ние също трябва да го предлагаме, не можем да го избегнем”, коментира София Хараламбус, маркетинг експерт в Кипърската организация за туризъм. Като добър пример за промяна в тази нагласа обаче тя посочи практиката хотелиери да се кооперират с местни ресторанти и да ги включват в пакета, който предлагат.

Правителството в Кипър си поставя за цел и да разшири туристическия сезон с още поне два месеца. Един от най-мащабните проекти, който трябва да допринесе за това, е бъдещето изграждане на първото в Кипър интегрирано казино-курорт, лицензът за което предстои да бъде даден от правителството. Привличане на качествен туризъм с ефект върху намаляване на сезонността се очаква и от новата “Агия Напа Марина”. Първият камък в мащабния комплекс, в който ще бъдат инвестирани 220 млн. евро в следващите пет години, бе положен в края на септември миналата година.

План за привличането на туристи в Кипър в месеците извън активния сезон ще осъществи и Кипърската организация за туризъм. С него ще се стимулират частни инициативи за обогатяване на съществуващи и създаване на нови продукти на алтернативния туризъм, както и модернизация на базите, които ги предлагат. Приоритет се дава на селски, конферентен, спортен, сватбен, културен и религиозен туризъм, подчинени на целите на устойчивото развитие. Планът ще струва 16,8 млн. евро, като съфинансирането му е осигурено от европейските фондове в рамките на новия програмен период 2014 - 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 2
bigmamascandal
преди 7 години
и да ги гоним и срещу нас да бягат наобратно, не м ожем да ги минем :( като се има предвид брой население и площ. съдба
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още