С новия модел за развитието на туризма островът е на път да се утвърди като една от петте най-големи туристически дестинации в Средиземноморието, успешно конкурирайки се с Гърция, Малта, Майорка, Анталия и Крит. Реализацията на плана ще доведе до
удвояване на пристиганията и утрояване на приходите
в отрасъла. До 2030 г. Кипър може да се превърне в целогодишна устойчива туристическа дестинация, която да привлече с 82% повече гости - близо 4,9 млн. чуждестранни туристи, а заедно с вътрешния туризъм броят им да надмине 6 млн. души, като 40% от тях ще посетят острова в неактивния зимен период от ноември до края на март.
Приходите от туризма могат да се увеличат със 185%, достигайки 6,8 млрд. евро в сравнение с миналогодишните 2,4 млрд. евро. Заетостта на персонала в отрасъла ще нарастне със 64%. Ръстът в туризма ще бъде от ключово значение за привличането на нови инвестиции, като се прогнозира в него да влязат допълнителни 20 млрд. евро. При тези условия се очаква делът на туризма в брутния вътрешен продукт на островната държава да надхвърли 28% - в момента отрасълът пряко или косвено съставлява близо 1/4 от икономиката на Кипър.
Основната цел на предлагания нов план е пълна модернизация на туристическата индустрия и създаването на съвременен туристически продукт. За да се постигне тя, консултантският екип препоръчва страната да се насочи към привличането на туристи от различни пазари, като се фокусира върху по-платежоспособни клиенти, с по-висок дял на разходите на глава от населението, за да се създаде значителна добавена стойност за Кипър, местните общности, икономиката, бизнеса и околната среда. Обновяване на курортната инфраструктура и хотелиерската база, подобряване на качеството на услугите и създаване на механизми за контрол върху него, осъвременяване на съществуващите туристически клъстъри, създаване на нови туристически продукти с акцент върху местното наследство, култура и природна среда, както и тяхната по-добра промоция, са сред основните насоки за оптимизиране на туризма през 2017 г., изброи министърът на енергетиката, търговията, индустрията и туризма Георгиос Лакотрипис.
Сред най-важните предизвикателства пред националната стратегия е подчертаването на
туристическия бранд на Кипър.
Потенциални клиенти не са съвсем наясно с това, което островът може да им предложи, и в резултат могат да изберат алтернативни средиземноморски дестинации, се констатира в доклада на консултантската група. Според препоръките атрактивното продуктово портфолио, което да наложи конкурентоспособната “марка” на Кипър, трябва да включва не само традиционното “слънце и море”, но и специализирани пакети в алтернативни форми като пешеходен и велотуризъм, уелнес почивки, ветроходство, голф, сватбен и гастрономичен туризъм.
Тласък на туризма в Кипър ще се търси и чрез отговор на специалните интереси на различни целеви групи, като младежи /”поколението на Милениума”/, възрастни, самотни пътници. Съвременните тенденции в развитието на отрасъла и потребителските търсения в глобален мащаб показват, че пътешествениците са склонни да плащат повече за “туризъм на преживяванията”, за по-голям опит и повече контакт с местната култура, фестивали и традиции, подчертава още испанската консултанска компания. Според нея Кипър трябва да се обърне по-активно към онлайн маркетинг и онлайн реклама на туристическия продукт, като разработи специални приложения и онлайн платформи за планиране на пътуванията и резервации.
Сред препоръките за постигането на по-конкурентен туризъм е и бягството от “all inclusive”. В последните години собствениците на малки фирми, производства, заведения периодично повдигат този въпрос като една от причините за свиването на бизнеса им. “All inclusive е продукт, който масово се предпочита от туристите и това е трендът на пазара сега, така че, за да сме конкурентни, ние също трябва да го предлагаме, не можем да го избегнем”, коментира София Хараламбус, маркетинг експерт в Кипърската организация за туризъм. Като добър пример за промяна в тази нагласа обаче тя посочи практиката хотелиери да се кооперират с местни ресторанти и да ги включват в пакета, който предлагат.
Правителството в Кипър си поставя за цел и да разшири туристическия сезон с още поне два месеца. Един от най-мащабните проекти, който трябва да допринесе за това, е бъдещето изграждане на първото в Кипър интегрирано казино-курорт, лицензът за което предстои да бъде даден от правителството. Привличане на качествен туризъм с ефект върху намаляване на сезонността се очаква и от новата “Агия Напа Марина”. Първият камък в мащабния комплекс, в който ще бъдат инвестирани 220 млн. евро в следващите пет години, бе положен в края на септември миналата година.
План за привличането на туристи в Кипър в месеците извън активния сезон ще осъществи и Кипърската организация за туризъм. С него ще се стимулират частни инициативи за обогатяване на съществуващи и създаване на нови продукти на алтернативния туризъм, както и модернизация на базите, които ги предлагат. Приоритет се дава на селски, конферентен, спортен, сватбен, културен и религиозен туризъм, подчинени на целите на устойчивото развитие. Планът ще струва 16,8 млн. евро, като съфинансирането му е осигурено от европейските фондове в рамките на новия програмен период 2014 - 2020 г.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
преди 8 години и да ги гоним и срещу нас да бягат наобратно, не м ожем да ги минем :( като се има предвид брой население и площ. съдба отговор Сигнализирай за неуместен коментар